نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 08:33

مصوبه مهم در برنامه هفتم برای تسهیل سرمایه‌گذاری در سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای اولین بار در تولید مشترک هم بخش خصوصی می‌تواند سهیم باشند، گفت: آن چیزی که مورد نیاز کشور ما است این است که بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای میادین نفت و گاز و توسعه و ارز آوری بیشتر در این حوزه استفاده کنیم.

محمد حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره فواید حضور بخش خصوصی در توسعه میادین نفت و گاز، توسعه پالایشگاه‌ها و…، گفت: یکی از کارهای خوبی که با کمک دولت و مجلس در برنامه هفتم مصوب شد بحث تسهیل سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز بود.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه میادین نفت و گاز با کمک بخش خصوصی در واقع کمک به مردمی‌سازی این حوزه است. در این سرمایه‌گذاری هم شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

حسین زاده گفت: بخش خصوصی هم می‌توانند در میادین نفت و گاز و توسعه پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و هم می‌توانند در سود آن سهیم باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تولید مشترک هم این افراد می‌توانند سهیم باشند، ادامه داد: آن چیزی که مورد نیاز کشور ما است این است که بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای میادین نفت و گاز و توسعه و ارز آوری بیشتر در این حوزه استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به منابع محدود وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز و بحث سهم 14 و نیم درصدی در این حوزه و مصارف زیادی که در این حوزه وجود دارد؛ عملا ما باید بسته‌های با رویکرد تشویقی و سیاست‌گذاری با این رویکرد را برای شرکت‌های خصوصی و فراملی در حوزه بین المللی انجام دهیم که در برنامه هفتم دیده شده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این بسته‌ها را با رویکرد تشویقی می‌توانیم به بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری در میادین نفت و گاز معرفی کنیم تا شرکت‌های خصوصی به این حوزه ورود کنند و کشور ما با روند رو به رشدی در حوزه تولید توسعه و رشد پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با این اقدامات انحصار موجود در این حوزه شکسته می‌شود و قطعا این اقدام فواید زیادی از جمله برداشت بیشتر، رشد، توسعه و سود بیشتر و همچنین تلاش برای رفع ناترازی سوخت در حوزه‌های مختلف که گریبان‌گیر کشور است، خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710104

مهمترین اخبار ایران و جهان: