نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:12

پیاده‌روی باشکوه جاماندگان اربعین در محمودآباد+تصاویر

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در محمودآباد از گلزار شهدای گمنام وزرامحله سرخ‌رود آغاز و با طی مسیر ۱۸ کیلومتری تا امامزاده قاسم(ع) به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،بنابر سنت چند سال اخیر مراسم نمادین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهرستان محمودآباد از صبح روز اربعین آغاز و با طی مسیر در انتها با قرائت زیارت اربعین به پایان رسید.

 

این مراسم از ساعت هفت صبح از مقابل گلزار شهدای گمنام وزرامحله سرخ‌رود با حضور مردم ولایتمدار محمودآباد و سر‌رود و مسئولان از جمله امام جمعه سرخ رود و فرماندار و فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی شهرستان آغاز و با طی مسیر ۱۸ کیلومتری به آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) به پایان رسید.

 

در طول این مسیر ما هرچه را که در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا دیده بودیم در اینجا هم شاهدش بودیم و مردم و ادارات و نهادهای مختلف با برپایی موکب‌های مختلف در طول مسیر در این هوای گرم و شرجی به پذیرایی راهپیمایان جاماندگان اربعین پرداختند.

 

در مرکز شهر در موکب نوجوانان نسل سلیمانی نوجوانان دهه نودی با پرچم و شیرینی و شربت به استقبال مردم رفته و به آنها خوش آمد می ‌فتند و عده‌ای هم با پخش دستمال و نوجوانانی هم با برپایی ایستگاه صلواتی به تمیز کردن کفش و واکس زدن پرداختند که مورد توجه اکثر مردم حاضر در پیاده‌روی جاماندگان شده بود.

 

دسته عزاداری هم با حضور انبوه مردم عزادار با طی مسیر به امامزاده قاسم(ع) رسید و در نهایت پس از عزاداری در حرم امامزاده با قرائت زیارت اربعین یاد و خاطره اسارت آل‌الله و رنج و سختی حضرت زینب(س) با به یاد آورده و در مصیبت خاندان اهل بیت گریستند.

 

حضور نوجوانان و پذیرایی از مردم در موکب‌های سطح شهر که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری محمودآباد و همچنین شهرداری سرخ‌رود برپا شده بود جلوه خاص و ویژه‌ای به مراسم پیاده‌روی امسال داده بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488100

مهمترین اخبار ایران و جهان: