نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 10:03

مشارکت راهبردی صاحبنظران و اندیشمندان، در عرصه پیشرفت و تعالی جهان اسلام، در اجتماع اربعین

به منظور مشارکت راهبردی صاحبنظران و اندیشمندان، در عرصه پیشرفت و تعالی جهان اسلام، در اجتماع اربعین، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، به مناسبت اربعین حسینی و با هدف تمرکز ظرفیت‌‌های شیعیان در خدمت پیشرفت و تعالی جهان اسلام در ذیل گفتمان «جهان اسلام قوی»، فراخوان «یادداشت راهبردی در باب: پیشرفت و تعالی جهان اسلام از منظر متخصصان و صاحبنظران تشیع» را برگزار می‌نماید.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف تمرکز ظرفیت‌‌های شیعیان در خدمت پیشرفت و تعالی جهان اسلام، فراخوان برگزار می‌نماید.

 

 از این رو از تمامی متخصصین و صاحبنظران تشیع و زائران اباعبدالله (ع) دعوت می شود ایده های راهبردی خود را در قالب یک یادداشت کوتاه به دبیرخانه موکب دانشگاهیان ارسال نمایند.

محورهای فراخوان

تمامی متخصصین و صاحبنظران تشیع و زائران اباعبدالله (ع) دعوت می شود ایده های راهبردی خود را ارسال نمایند.

 

مسائل، موانع و مشکلات اصلی رشد و پیشرفت جوامع اسلامی بر اساس شاخصهای اسلام ناب محمدی کدام اند؟
از منظر تخصص ها و رشته های علمی مختلف چه پیشنهادهایی برای حل مسائل و مشکلات جوامع اسلامی و تمهید رشد و پیشرفت جوامع اسلامی بر اساس شاخص های اسلام ناب محمدی می توان ارائه کرد؟
به منظور همکاری روشمند تر و شبکه ای متخصصین و صاحبنظران تشیع از سراسر جهان در راستای رشد و پیشرفت جهان اسلام چه تمهیدات و اقداماتی لازم است؟
چگونه می توان ظرفیت اربعین را در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و تخصصی زائرین ادامه داد؟
چگونه می توان از ظرفیت اربعین برای تحقق آرمانهای تمدن اسلامی استفاده کرد؟
آسیب ها و تهدیدات اصلی که می توان ظرفیت اربعین را از معنا تهی و تحریف نمایند کدامند؟

علاقمندان می توانند یادداشت های خود را در دو قالب کوتاه ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه ای و بلند ( بیش از ۱۰۰۰ کلمه به آدرس(ec.iau.ir/mok)  ارسال فرمایید. موارد بعد از ارزیابی و تائید توسط کمیته علمی دبیرخانه رویداد، ضمن ارجاع به مراجع ذی ربط، در قالب مجلدی منتشر خواهد شد.

جهت دانلود پوستر کلیک کنید.

پوستر شماره (1)

پوستر شماره (2)

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل [email protected] مکاتبه فرمائید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490700

مهمترین اخبار ایران و جهان: