نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:35

راهپیمایان جاماندگان اربعین به توصیه‌های پلیس توجه کنند

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به تجربه‌ای که از راهپیمایی جاماندگان اربعین در سال‌های قبل داریم، از شهروندان خواهش می‌کنم به توصیه‌های پلیس توجه کنند زیرا باید برای سلامت زائران تدابیری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار ناصر فرشید ظهر امروز یکشنبه ۱۲ شهریورماه در ستاد اربعین اظهار داشت: با توجه به تدابیری که ابلاغ شده و جلسات متعددی که تشکیل شده، تدابیر خاص برای تامین امنیت مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیر گلزار شهدای دانشگاه آزاد شهر کرمان تا مرقد شاهزاده حسین شهر جوپار پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به تجربه‌ای که از راهپیمایی جاماندگان اربعین در سال‌های قبل داریم، از شهروندان خواهش می‌کنم به توصیه‌های پلیس توجه کنند، زیرا باید برای سلامت زائران تدابیری داشته باشیم.

فرمانده نیروی انظامی استان کرمان افزود: امیدوارم توصیه‌های پلیس توسط راهپیمایان رعایت شود و محدودیت‌های اعلام شده مورد توجه قرار گیرد.

سردار فرشید بر بازگشایی به‌موقع مسیر راهپیمایی برای رانندگان تاکید کرد و ابراز داشت: هر زمان مردم که از یک موکب عبور کردند، آن موکب جمع شود تا بازگشایی مسیر را در اسرع وقت داشته باشیم.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: ۲۳ تیم عملیاتی، ۱۳ پزشک، ۱۷ نیروی بهداشتی و ۷۷ نیروی پیش‌بیمارستانی از استان کرمان در چهار مرز برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر شدند.

محمد صابری اضافه کرد: نیروهای اورژانس کرمان تاکنون بیش از یک هزار ماموریت را انجام داده‌اند و همچنین به ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی از اعزام ۲۰ مصدوم به مراکز استان‌های مرزی و ۴۰ بیمار به تهران توسط نیروهای اورژانس کرمان در مرزها خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۳۱ نفر از زائران اتباع‌خارجی به بیمارستان‌های استان کرمان مراجعه کرده‌اند که ۱۲ مورد بستری داشته‌ایم.

صابری ابراز داشت: در موکب ماهان نیز درمانگاه داریم و اورژانس در مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدای کرمان نیز مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در سخنانی گفت: ۲۰۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر استان کرمان به عراق اعزام شدند که ازجمله ۶۲ پزشک داوطلب هستند و تاکنون به ۳۰ هزار نفر خدماتی را در سه شهر عراق ارائه کرده‌اند.

رضا فلاح ادامه داد: ۲۰ امدادگر کرمانی در کشور عراق در انتقال زائران حادثه‌دیده به ایران نقش داشتند.

سعید شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان هم بیان داشت: ۱۲۰ نیرو و ۷۰ دستگاه ماشین آلات در مرز ریمدان حضور دارند و به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کنند و برای بازگشت زائران هم با ۵۰ دستگاه اتوبوس آماده‌ایم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483388

مهمترین اخبار ایران و جهان: