نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 00:42

فعالیت 52 پارک فناوری کشور با محوریت توسعه دانش بنیان

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رشد بالای علم، فناوری و چاپ مقالات علمی در ایران، گفت: هم اکنون ۵۲ پارک فناوری در کشورمان با محوریت توسعه دانش‌ بنیان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد مهدی نژاد نوری شب گذشته در سومین کنفرانس بین المللی فناوری‌های نوین در علوم اظهار کرد: امروزه پیشرفت علمی و پژوهشی کشورمان بسیار چشمگیر است و در زمینه فناوری از حوزه نظری به حوزه عملی رسیدیم.

وی افزود: ایران امروز در حوزه ایجاد شرکت های دانش بنیان فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت را در کارنامه دارد هرچند معتقدم باید این آمار به فعالیت ۱۳ هزار شرکت می رسید.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۵۲ پارک فناوری در سراسر کشورمان فعالیت دارند که در فعالیت گسترده در حوزه های علمی و پژوهشی داشته و این امر باعث تعجب بسیاری از کشورها شد.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه ایران اسلامی به نسبت دیگر کشورها متفاوت است، گفت: نیازمندی فعال بودن یک پارک علم و فناوری در هر استان وجود دارد.

مهدی نژاد با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۱۱ رتبه شاخص نوآوری در کشورمان پایین بود، بیان کرد: ولی این رتبه در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۵۳ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶۵ هزار دانشجوی دکترای تخصصی و ۱۵ هزار دانش آموخته در کشورمان داریم، متذکر شد: مسیر حرکت علمی ایران بسیار روشن است و در راستای سرمایه گذاری قرار دارد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه با گسترش علم و دانش، جامعه به دنبال تمدن نوین است و در کنار حرکت رو به جلو نگاه به آینده هم باید در اولویت باشد، یادآور شد: باید به جایگاه علم و فناوری در کشور توجه ویژه شود و با مدیریت صحیح و درست در این مسیر گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گام در حوزه فناوری نگاه به ۲۰ سال آینده است و باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیدگاه معظم له در سه حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ توجه خاص داشته باشیم، گفت: امروزه سرعت فناوری ها در دنیا بسیار بالا است و ایران در زمینه انتشار مقالات علمی نیز رشد بالایی داشته و باید تلاش ها بر آن باشد تا همچنان در مسیر رشد باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222144

مهمترین اخبار ایران و جهان: