نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:14

ایرانیان فردا در کربلا میلاد امام زمان(عج) را جشن می‌گیرند

جمعی از ایرانیان هم‌زمان با میلاد امام زمان(ع) در کربلا اقدام به برپایی جشن و توزیع کیک بین زائران می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، کربلا این روزها میزبان هزاران زائر از کشورهای مختلف است که بر اساس اعلام استاندار کربلا، ایرانیان در صدر زائران خارجی این شهر هستند.

هم‌زمان با نیمه شعبان، ایرانیان حاضر در کربلا میلاد امام زمان (عج) را جشن می‌گیرند. بر همین اساس، ۲ برنامه برای روز میلاد منجی عالم بشریت در جوار حرم امام حسین علیه‌السلام تدارک دیده شده است.

نخستین برنامه جشن میلاد حضرت ولیعصر (عج)، فردا چهارشنبه هفدهم اسفندماه از ساعت ۱۶ با سخنرانی حجت‌الاسلام کردمیهن و مداحی اسلام میرزایی، مهدی روحی، میثم احمدی‌پور، حسین عطالله و فریدون کریم‌پور در مقام امام زمان (عج) واقع در انتهای خیابان سدره برگزار می‌شود.

 دومین برنامه ایرانیان در کربلا برای برپایی جشن میلاد امام زمان (عج) نیز فردا از ساعت ۲۳ در بین‌الحرمین تدارک دیده شده است که در این مراسم  حجت‌الاسلام جواد نوری سخنرانی می‌کند و اسلام میرزایی، علی پورکاوه، سیدفرزاد نجات‌نیا، افشین نجفی و فریدون کریم‌پور مداحی خواهند کرد. توزیع پنج کیک پنج طبقه یعنی در مجموع کیک ۲۵ طبقه نیز از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ است.

به گزارش فارس، زیارت امام حسین علیه‌السلام در نیمه شعبان در روایات مختلف سفارش شده است. بر همین اساس امسال هم با لغو محدودیت‌های کرونایی و باز بودن مرزهای زمینی، بسیاری از ایرانیان به این قطعه از بهشت مشرف شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079544

مهمترین اخبار ایران و جهان: