نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 22:18

حقیقت جهاد و شهادت را برای جوانان تبیین کنیم

نور- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان این که شهدا شاگردان اول دانشگاه شاهد بودند، گفت: باید حقیقت جهاد و شهادت را روایتگری و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه چهارشنبه در هفتمین سالگرد دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه قدرت الهی، خدامحوری و دین شکل گرفت، به نقش امام در پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مردم یکی از مؤلفه‌های نظام هستند که از ابتدا پای کار انقلاب آمدند و تا آخر ایستادند.

وی افزود: شهدا اهل معرفت بودند و برای دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انقلاب کیلومترها راه را از اینجا طی کردند و به دل دشمن زدند، جنگیدند و به شهادت رسیدند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا شاگردان اول دانشگاه شاهد بودند، گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از خدا، امام حسین (ع)، ولی فقیه و حجاب می‌گویند.

این مسئول با عنوان اینکه شهدای گمنام با خود پیام آوردند و ما به دنبال آن پیام هستیم، اذعان داشت: شهدا از تاریکی به نور هجرت کردند و قلبشان نورانی بود و خدا آن‌ها را خریداری کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ادامه داد: شهدا سختی‌ها و تشنگی‌های عملیات‌ها را تحمل کردند و آن‌ها لغتی به نام سختی را نمی‌شناختند و در جبهه‌ها «ما رایت الا جمیلا» را دیدند.

سردار ملکی با بیان اینکه در صفحه نورانی عاشورا اوج عشق بازی با خدا، تجلی حقیقت انسانیت و کمال بود، عنوان کرد: در صفحه سیاه عاشورا تطمیع، مقام دوستی و ناشکری بود.

این مسئول با بیان اینکه منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را شهید کردند، به جنایت‌های منافقین اشاره و عنوان کرد: باید جنایت‌های منافقین را به مردم بازگو کنیم.

سردار ملکی با بیان اینکه کومله، کمونیست هستند و در جنگ جنایت‌های زیادی کردند، ادامه دارد: این‌ها دشمن ما هستند و ما بر حق و در مسیر عاشورا هستیم.

وی به شکل‌گیری داعش اشاره کرد و با بیان اینکه داعش بین شیعه و سنی اختلاف انداخت و مشکلاتی برای سوریه و عراق ایجاد کرد، گفت: داعش در سال ۸۸ عملیات انتحاری در شهرهای کردستان انجام داد که در پی آن بچه‌های بسیجی اهل سنت پای کار آمدند و ظرف ۴۸ ساعت آن‌ها را دستگیر کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه تکفیری‌ها باطل را حق می‌دانند، افزود: آن‌ها دست به جنایت‌های مختلف در شهرهای کردستان زدند و با مقاومت بر کفر خود، با شعار الله اکبر بچه‌های بسیجی را شهید می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمنان جنگ بین المللی بود همچنان که هشت سال دفاع مقدس هم جنگ بین المللی بود، خاطرنشان کرد: ملت ما در این جنگ بین المللی مقاومت کردند و ملت ما انقلابی به تمام معناست.

سردار ملکی با بیان اینکه این ملت قبلاً مقاومت خود را در خارک نشان داد، گفت: این جزیره دو هزار و ۸۳۸ بار بمباران و موشک باران شد و کارکنان ارتش، بچه‌های سپاه و بومی‌های منطقه مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه آبادان هزار و ۱۷ بار بمباران شد، دزفولی‌ها هم در برابر موشک‌ها مقاومت کردند، اظهار داشت: مازندرانی‌ها در جنگ جنگل مقاومت کردند و ۱۳۴ شهید تقدیم شد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ به مدت سه سال در شهرهای استان درگیر جنگ جنگل بود، اضافه کرد: بسیج ۵ هزار نیرو، ایجاد تیپ ظفر و مالک و ایجاد ۵۰ پایگاه عملیاتی از جمله اقدامات مهم مردم مازندران بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا لشکر مخلص خدا بودند، اظهار داشت: باید حقیقت شهدا را به جوانان تبیین کنیم؛ همه وظیه داریم و مسئولیم که روایت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067300

مهمترین اخبار ایران و جهان: