نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 07:32

آمریکا: به انگلیس در توقیف قایق حامل تسلیحات یمن کمک کردیم

نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که به انگلیس در توقیف قایقی که حامل تسلیحات در مسیر یمن بود، کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرده است که واشنگتن در توقیف قایقی که حامل موشک‌هایی به مقصد یمن بوده است، به انگلیس کمک کرده است.

در بیانیه نیروی دریای آمریکا آمده است: «تلاش‌های هماهنگ میان نیروی دریایی آمریکا و انگلیس منجر به این شد که ناوچه‌ای با نام «اچ ام اس لنکستر» ( HMS Lancaster)، موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و اجزای موشک را از یک قایق کوچک مصادره کند.

در این بیانیه آمده است که عرضه مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به انصارالله در یمن ناقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است که توقیف این قایق هفتمین توقیف قایق‌هایی است که با وجود ممنوعیت ارسال سلاح یا مواد مخدر در سه ماه گذشته شناسایی و دستگیر می‌شوند. این بیانیه افزود: «نیروی دریایی ایالات متحده به همکاری با شرکای خود برای پیگیری هرگونه فعالیت بی ثبات کننده یا تهدید علیه امنیت دریایی منطقه ادامه خواهد داد.»

روز گذشته نیروی دریایی انگلیس مدعی شد که ماه قبل یک قایق ایرانی حامل تسلیحات را در آب‌های دریای عمان توقیف کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی انگلیس ضمن اعلام این خبر افزود که این قایق حامل تسلیحات ایرانی از جمله موشک‌های هدایت شونده ضد تانک بوده است.

نیروی دریایی انگلیس در ادامه ادعاهای خود افزود که در بازرسی از قایق ایران که از سمت جنوب این کشور در حال حرکت بود، همچنین لوازم و تجهیزات ساخت موشک‌های بالستیک میان برد کشف شده است.

به گفته نیروی دریایی انگلیس، پهپادهای آمریکایی این قایق ایرانی را در دریای عمان رصد و بالگردهای انگلیس آن را تعقیب کردند.

گفتنی است که مقامات رسمی ایران هنوز به این ادعاهای نیروی دریایی انگلیس واکنش نشان نداده‌اند. ادعاهای بی اساسی که هر از چند گاهی با ادعای کمک تسلیحاتی ایران به نیروهای یمنی و در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود علیه ملت ستمدیده یمن تکرار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069288

مهمترین اخبار ایران و جهان: