نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 09:41

اولین خانه مسافر مجوز دار خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از افتتاح اولین خانه مسافر مجوز دار خراسان جنوبی با هزینه ۵۰ میلیون تومانی خبر داد.

به گزارش خبر نگار مهر، هادی شاه وردی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین خانه مسافر مجوز دار خراسان جنوبی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: خانه مسافر به انواع واحدهای اقامتی مستقل با کاربری مسکونی و دارای مالکیت خصوصی اطلاق می‌شود که به لحاظ عرفی و حقوقی قابل سکونت باشد که این واحدها پس از أخذ پروانه بهره برداری مجاز به پذیرش و اسکان گردشگران داخلی و خارجی است.

شاه وردی با تأکید بر اینکه وقتی پروانه بهره برداری یک خانه مسافر صادر می‌شود باید در تمام ایام آماده پذیرش مسافر و گردشگر باشد، افزود: خانه مسافر می‌تواند ویلا، سوئیت و یا یک واحد آپارتمانی باشد

وی با اشاره به اینکه این خانه مسافر مجوز دار خراسان جنوبی در نزدیکی بند امیر شاه قرار دارد، گفت: متراژ این خانه مسافر ۴۳۵ متر مربع است و برای آن ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران و مسافران نوروزی به استان ارائه دهیم و خاطره خوشی از اقامت در شهرستان‌های خراسان جنوبی را برای آنان رقم بزنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099788

مهمترین اخبار ایران و جهان: