نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 19:39

تولیدات هواشناسی باید شکل کاربردی به خود بگیرد

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تولیدات محتوایی اداره کل هواشناسی استان اردبیل باید شکل کاربردی به خود گرفته و مردم ملموس از نتایج آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از کارشناسان هواشناسی در گرامیداشت روز جهانی هواشناسی در اردبیل اظهار کرد: ۲۳ مارس مصادف با سوم فروردین روز جهانی هواشناسی است که با توجه به اهمیت این علم و دانش به روز جهانی، ما باید به سمت تولید محتواهای ارزشمند حرکت کرده و زمینه و بستر تحول نظام هواشناسی را به درستی مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان اردبیل در طول سال با تهیه و استخراج اطلاعات و تولید محتوای ارزشمند سعی می‌کند تا در بستر برنامه‌ریزی‌های استان به شکل کاربردی وظیفه خود را انجام داده و در مسیر تحولات استان گام‌های مؤثری را بردارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت تجهیز هواشناسی استان را به تجهیزات و امکانات مدرن یادآور شد و گفت: با توجه به راه‌اندازی ایستگاه‌های متفاوت هواشناسی و باران‌سنجی در مناطق مختلف استان، اطلاعات دریافتی به صورت دقیق در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و مهمتر از همه در جلسات مختلف به ویژه مدیریت بحران از پیش‌بینی‌ها و راهکارهای پیشگیرانه هواشناسی برای جلوگیری از ورود خسارت به بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

میرجعفریان افزود: همچنان نگاه پیشگیرانه و پیش‌بینی‌های درست هواشناسی می‌تواند مسیر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را به شکل صحیح و مؤثر فراهم کند تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های این دانش و علم کارآمد بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز هواشناسی در ابعاد مختلف کشاورزی، فرودگاهی و یا حوزه راهداری آمادگی کامل را داریم تا منابع مورد نیاز تأمین و خرید این تجهیزات به روز و مناسب در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد با محوریت هواشناسی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را در ستاد مدیریت بحران انجام داده و با بهره‌گیری از این تولید محتوا، بتوانیم جلوی ورود خسارات احتمالی را به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106644

مهمترین اخبار ایران و جهان: