نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 10:53

هلال احمری‌ها در صدسالگی تاسیس جمعیت رکورد زدند/ کاشت 2 هزار و 800 نهال در 20 دقیقه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور در این استان 2 هزار و 800 اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در کمتر از 20 دقیقه غرس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در حاشیه غرس نهال در شرکت کالسیمین شهر دندی شهرستان ماهنشان اظهار کرد: طرح کاشت 100 هزار اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در هفته منابع طبیعی در سطح کشور برنامه‌ریزی شده بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: به همین دلیل در آخرین روز از هفته منابع طبیعی کاشت این تعداد نهال به طور همزمان در سطح کشور آغاز و در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرم دره، طارم، ماهنشان و ایجرود نیز 2 هزار و 800 اصله نهال غرس شد.

وی بیابان زدایی و گسترش پوشش گیاهی در مناطق شهری، کاهش میزان دی اکسید کربن با کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم هر منطقه را از اهداف کاشت نهال توسط جمعیت هلال احمر عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا و کشور حفاظت از زندگی و  سلامت انسان‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی است، بر همین اساس کاشت نهال در سطح استان زنجان و کشور کلید خورده است.

موسوی ادامه داد: در این راستا نیز جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت داوطلبان و جوانان که طیف وسیعی از این مجموعه را تشکیل می‌دهند به منظور حفظ و نگهداری از منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه سهمیه استان از پویش کاشت 100 هزار نهال 2 هزار اصله بود که امروز 2 هزار و 800 نهال به منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از زندگی و سلامت انسان ها غرس شد، افزود: اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز در سطح کشور در 19 دقیقه و 43 ثانیه 100 هزار نهال را غرس کردند.

سازمان‌ها و افرادی که متولی کاشت نهال هستند نسبت به نگهداری دقت کنند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این مراسم گفت: با توجه به برنامه پویش 100 به مناسبت یکصدمین سال تاسیس هلال احمر در محوطه شرکت کالسیمین با مشارکت نیروهای این شرکت، نیروهای منابع طبیعی استان، جمعیت هلال احمر استان و شهرستان و تعدادی از مسؤولان شهرستان ماهنشان از جمله فرماندار شهرستان و گروهی از سمن‌ها، اقدام به غرس نهال به تعداد یک هزار و 200 اصله نهال در این مکان شد.

 سید حسن حسینی ادامه داد: با توجه به تعدادی که قرار بود براساس زمان بندی در کمتر از 20 دقیقه باید غرس شود انجام و رکورد آن نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه همزمان با این مراسم در سایر شهرستان‌ها هم این رکورد ثبت شد و براساس سهمیه تعیین شده برای استان زنجان، بیش از 2 هزار و 800 اصله نهال در سطح استان در کمتر از 20 دقیقه غرس شد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: این پویش تمرینی برای طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور»  که آغاز آن از سال 1402 خواهد بود، است.

وی یادآوری کرد: با توجه به موفقیت این پویش، امید داریم که طرح مردمی کاشت درخت هم با موفقیت اجرایی شود.

موسوی تاکید کرد: مهمتر از تولید و کاشت، نگهداری و آبیاری سال‌های اولیه استقرار نهال‌ها در زمین است که باید سازمان‌ها و افرادی که متولی کاشت این نهال‌ها هستند نسبت به نگهداری و استقرار آنها در طبیعت نیز دقت و اهتمام کافی را انجام دهند.

گفتنی است، غرس این تعداد نهال در سطح استان زنجان با همکاری و حضور عوامل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و فرماندار شهرستان ماهنشان انجام شد و در شهر دندی نیز در محوطه شرکت کالسیمین، شرکت فرآوری مواد معدنی روی و شرکت گوهر رود با همکاری کارکنان این شرکت ها محقق شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090288

مهمترین اخبار ایران و جهان: