نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 22:54

فرصت تعلل در جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را نداریم

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ما در مقطع کنونی فرصت تعلل در جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را نداریم و باید با سرعت نقص‌ها و کوتاهی‌ها را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی باید به یک سرنوشت مشترک پایبند باشیم تا حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در قالب این سرنوشت مشترک و اهداف تعریف شده عینیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که نه به گذشته نقدی می‌کنیم و نه از آینده خبر داریم بلکه در نقطه کنونی باید با در نظر گرفتن سرنوشت مشترک به سمتی حرکت کنیم تا ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف و نقاط قوت مورد حمایت جدی قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: به جای فرافکنی در مورد عملکرد خودمان، ضروری است تا از فرصت پیش آمده در مسیر توسعه استان بهترین بهره را برده و نقص‌ها و کاستی‌های گذشته را نیز جبران کنیم.

عاملی با قدردانی از همراهی مجموعه قضائی استان در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری افزود: رفع موانع در این مسیر جز رویکردهای ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضائی است و شایسته است به نحوه مطلوب این موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وی تاکید رئیس جمهور را بر جبران کاستی‌های گذشته یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم کم کاری و بی‌توجهی برخی از مسئولان به امر تولید خدشه‌ای وارد کند.

عاملی جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را فرصتی تاریخی در تقویت همگرایی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با رفع تعارض‌ها و دوگانگی‌ها ضرورت دارد با یک نگاه واقع‌بینانه در مسیر توسعه بیشتر گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی بهتر است با یک نگاه واقع‌بینانه تعارض و منافع را در صدور مجوزها برطرف کنند و به جای ایرادگیری سعی داشته باشند تا اصلاح قوانین به شکل درست و به نفع سرمایه‌گذاران انجام شود.

استاندار اردبیل از بهبود فضای کسب و کار در استان خبر داد و بیان کرد: در بهبود فضای کسب و کار استان اردبیل رتبه نهم کشور را به دست آورده و این نشان می‌دهد ما به راحتی می‌توانیم در این بخش فعالیت‌های مؤثری را انجام داده و موانع را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436300

مهمترین اخبار ایران و جهان: