نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:40

مرز دوغارون تایباد آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مرز زمینی دوغارون آمادگی پذیرایی از زائران افغانستانی را در ایام ماه صفر دارد.

حجت الاسلام علی‌نقی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: امسال همچون سال های گذشته، مرز زمینی دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی است که برای زیارت عتبات عالیات عراق و حرم مطهر رضوی وارد ایران می شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد افزود: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۵۰ هزار زائر از مناطق مختلف افغانستان وارد ایران شوند و زمان ورود آنها در اواخر ماه محرم و اوایل ماه صفر خواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد ۱۷ نهاد استانی و شهرستانی از جمله تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، راهداری، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، مرزبانی، فراجا، پایانه مرزی دوغارون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این امر دخیل هستند و در ستاد اربعین وظایف هر یک از سازمان ها تعیین شده است.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد بیان کرد: سالن چندمنظوره شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، محل پذیرایی و استراحت زائران در بدو ورود به ایران خواهد بود و سپس از آنجا به مرزهای غرب کشور رهسپار می شوند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در این سالن چندمنظوره، نهادهای خدمات رسان غرفه هایی را برپا خواهند کرد و خدمات گوناگونی مانند پذیرایی، امور درمانی، سرگرمی کودکان و توزیع بسته های فرهنگی به زوار ارائه می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این بین، خیرین و دوستداران اهل بیت(ع) هم مساعدت هایی را خواهند داشت و در حوزه مالی و نیروی انسانی کمک می کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424544

مهمترین اخبار ایران و جهان: