نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:16

توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در زمان آلودگی هوا

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پی تعطیلی ادارات استان به علت آلودگی هوا توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در زمان آلودگی هوا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر محسن میرزایی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اهمیت مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار استان یزد و تعطیلی ادارات برخی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: تعطیلی امروز ادارات در استان یزد شامل شعب بانکها، بیمارستانها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان نخواهد بود.

 
وی افزود: برهمین اساس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد توصیه‌هایی برای افراد جامعه دارد که از جمله آنها می‌توان به ممانعت از خروج تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل اشاره کرد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه گفت: گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند، سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.
 
دکتر میرزایی با بیان این‌که ورزشکاران نیز نباید در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش کنند، تصریح کرد: حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.
 
وی تأکید کرد: تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگه دارید و درصورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید.
 
معاون علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک مناسب استفاده کنند.
 
دکتر میرزایی تصریح کرد: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری نماییم.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417488

مهمترین اخبار ایران و جهان: