نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 06:04

کمک 425 میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

دولت آمریکا کمک‌های نظامی جدیدی مجموعا به ارزش 425 میلیون دلار را برای اوکراین اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه یک بسته کمک‌های نظامی جدید به ارزش 300 میلیون دلار را برای اوکراین به علاوه یک کمک 125 میلیون دلاری با برداشت از انبارهای ارتش آمریکا اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز وزارت دفاع آمریکا کمک‌های امنیتی جدیدی برای رسیدگی به نیازهای دفاعی و امنیتی حیاتی اوکراین اعلام کرد. بخشی از این کمک‌ها شامل برداشت کمک‌های امنیتی از انبارهای وزارت دفاع به ارزش 125 میلیون دلار با هدف رفع نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد و بخش دیگر آن شامل 300 میلیون دلار در قالب ابتکار عمل کمک امنیتی اوکراین برای تقویت پدافند هوایی اوکراین در بلند مدت می‌شود.»

طبق این اعلامیه وزارت دفاع آمریکا، کمک‌های جدید واشنگتن برای اوکراین شامل مهمات بیشتر برای سامانه ‌های موشکی NASAMS و HIMARS ، گلوله‌های توپخانه 155 میلی‌متری و 105 میلی‌متری، موشک‌انداز جاولین و سامانه ضد زره AT-4 می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا تصریح ساخت، آمریکا در قالب کمک‌های جدیدش به اوکراین تجهیزات مخصوص هوای سرد، 12 کامیون مخصوص حمل‌ونقل تجهیزات سنگین و قطعات یدکی، کمک‌های حوزه نگهدای و بیش از سه میلیون گلوله مخصوص تسلیحات کوچک و نارنجک می‌دهد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اوایل جمعه گفت، واشنگتن بسته کمک نظامی جدیدی متشکل از تسلیحات و تجهیزات به ارزش 125 میلیون دلار را به اوکراین عرضه خواهد کرد.

بلینکن که روز جمعه به اراضی اشغالی سفر داشت در بیانیه‌ای ادعا کرد: «امروز ایالات متحده آمریکا یک بسته جدید تسلیحات و تجهیزات را برای حمایت از مردم اوکراین در ضمن دفاع آنها از کشورشان و آزادی خود در برابر تهاجم روسیه اعلام می‌کند. به موجب این بسته، 125 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات که بر مبنای دستورهای قبلی برای برداشت از انبار ارتش، مجوز دریافت کرده‌اند ارائه می‌شود.»

بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین در حالی اعلام می‌شود که واشنگتن از سوی دیگر، دچار کشمکش بر سر حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس شده است. «پت رایدر»، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون روز پنجشنبه مدعی شد، آمریکا می‌تواند هر دو کمک برای اوکراین و رژیم صهیونیستی را مدیریت کرده و همزمان به حفاظت از خود در برابر همه انواع تهدیدات ادامه دهد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560188

مهمترین اخبار ایران و جهان: