نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 12:14

برای مبازره با فساد می بایست زیر ساخت آن آماده شود

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور با تاکید بر اینکه اگر قرار است با فساد مبارزه کنیم باید بتوانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم، گفت: باید با یک اقتصاد شفاف، وجود داده‌های تمیز، تحلیل مناسب داده و سپردن اختیارات و امکانات مناسب به مرکز اطلاعات مالی، جریان فساد را در نطفه خفه کنیم..

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید ملکی در همایش سراسری حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و همچنین دوره آموزش کوتاه‌مدت ملی مبارزه با پولشویی بنیاد مسکن کشور که به میزبانی بنیاد مسکن فارس در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: هر فسادی که در کشور شکل می‌گیرد با هدف کسب عواید نامشروع و پول‌های کثیفی است که راه پولشویی را طی می‌کند تا وارد عرصه کلان‌تر شود.

وی تصریح کرد: پولشویی، فرآیند و مجموعه اقدماتی است که فرد فاسد پول‌های کثیف حاصل از فساد خود را تبدیل به پول تمیز و وارد چرخه کلان اقتصادی می‌کند.

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور با بیان اینکه امروزه در تمام دنیا بر مبارزه با پولشویی و گردش پول‌های فسادبرانگیز تمرکز جدی شده است، گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد، مبارزه با پولشویی است و در واقع هدف مبارزه با پولشویی، مبارزه با فعل فساد است.

ملکی تاکید کرد: اگر دارایی‌های فرد فاسد به نفع حاکمیت ضبط شود، دیگر دنبال فساد نمی‌رود.

وی تصریح کرد: گردش بالای مالی در بنیاد مسکن انگیزه اشخاص فاسد را برای ورود به این بخش افزایش می‌دهد که در این راستا باید هر چه سریع‌تر اداره مالی مبارزه با پولشویی راه‌اندازی شود.

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور تاکید کرد: مبارزه با فساد تنها با همکاری بدنه دستگاه‌های اجرایی، علمی و دانشگاهی و حاکمیت تحقق می‌یابد. 

ملکی همچنین با بیان اینکه در مبارزه با پولشویی باید انگیزه و شریان اقتصادی شخص فاسد را از بین برد، گفت: خوشبختانه با تعامل خوب ایجاد شده بین تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی این مهم به جدیت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است با فساد مبارزه کنیم باید بتوانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم، عنوان کرد: باید با یک اقتصاد شفاف، وجود داده‌های تمیز، تحلیل مناسب داده و سپردن اختیارات و امکانات مناسب به مرکز اطلاعات مالی، جریان فساد را در نطفه خفه کنیم.

سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در ادامه این همایش، گفت: ثروت در دنیا براساس یکسری شاخص‌ها از جمله جنگل، معدن دریا و غیره ارزیابی می‌شود. در کنار این مولفه‌ها، منابع انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است. توسعه منابع انسانی در هر سازمانی، حرف اول را می‌زند و نیرو‌های مشغول در امور مالی هر سازمان نیز نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار وجود نیروی انسانی سالم، آموزش مقوله‌ای بسیار مهمی است، یادآور شد: برگزاری دوره‌های مبارزه با پولشویی و راه‌های کنترلی این مهم به توانمندی جامعه بنیاد مسکن کمک خواهد کرد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605444

مهمترین اخبار ایران و جهان: