نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 15:24

اجرای بیش از ۶ هزار پروژه محرومیت زدایی در ایلام

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: بیش از ۶ هزار پروژه بزرگ و کوچک محرومیت زدایی در مناطق محروم استان ایلام انجام شده است.

سرهنگ علی ملک زاده مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۶ هزار پروژه بزرگ، کوچک و متوسط، محرومیت زدایی در مناطق محروم انجام گرفته است.

وی افزود: احداث مدرسه، احداث مسجد، استخرهای ذخیره آب، احداث غسالخانه، ساخت راه های بین مزارع، تعمیرات مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و .‌‌‌‌‌..بخشی از فعالیت های انجام گرفته است.

سرهنگ ملک زاده با تشریح فعالیت های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: در این قرارگاه همزمان با کل کشور ۴ راهبرد اصلی پیگیری می شود که شامل آب شرب و طرح آبخیز تا جالیز است.

مسئول بسیج سازندگی استان در خصوص آب شرب افزود: مرحله اول تامین آب شرب که از سال ۱۴۰۰ قرارداد منعقد شده است با اعتباری بیش از ۵۰۷ میلیارد تومان، در ۱۰۶ روستا، ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ملک زاده در راستای آب شرب ادامه داد: در مرحله دوم با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، در  ۲۱۷ روستا در حال کار هستیم.

این مقام مسئول از زیر مجموعه های آبخیز تا جالیز نیز صحبت کرد و گفت: این طرح شامل آبخوان داری، لایروبی، هدایت و سازماندهی تمام آب های سطحی و فصلی تا مزرعه، امنیت غذایی پایدار و استفاده حداکثر از ظرفیت روستا و... است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قرارداد آبخیز تا جالیز هفته قبل با حضور معاون اول و تمام استانداران منعقد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546488

مهمترین اخبار ایران و جهان: