نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:46

سفرهای دریایی در گلستان ۶۲ درصد افزایش یافت

گرگان- مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: سفرهای دریایی از اسکله های بندرترکمن و بندگز در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل۶۲ درصد افزایش داشته است.

نورالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ماه امسال، ۱۲۵ هزار و ۳۲۵ نفر در قالب مسافر دریایی، از قایق‌های اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز استفاده کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۷۸ هزار و ۸۴۲ نفر بوده که بیانگر رشد ۶۲ درصدی آمار مسافران است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ترمیم و بازسازی بنادر ترکمن و گز به عنوان یکی از رویکردهای مجموعه مدیریتی استان در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های متعددی در این خصوص طراحی شده است.

وی بیان کرد: ابتدای امسال عمق پایه اسکله بندرترکمن بسیار کم بود که با لایروبی انجام شده، امکان پهلوگیری قایق تفریحی تا عمق دو متر فراهم‌شده است.

عباسی افزود: برای تسهیل در تردد شناورها در اسکله بندرگز هم سازمان بنادر و دریانوردی حدود ۱۰ میلیارد ریال تخصیص داده که در حال ترک تشریفات مناقصه آن هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: برای تامین و دسترسی به عمق کافی در این منطقه، باید سازه اسکله را حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ در عمق خلیج ادامه دهیم تا بتوانیم به آب مناسب دسترسی پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917982

مهمترین اخبار ایران و جهان: