نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:51

۱۶۰ پرونده مواد مخدر در میامی وجود دارد/ ایجاد کمپ اعتیاد

میامی- رئیس دادگستری میامی ۱۶۰ پرونده مرتبط با مواد مخدر در شهرستان وجود دارد، گفت: کاهش روند تشکیل پرونده قضایی با آموزش و فرهنگ سازی، اولویت دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید اولادی صبح دوشنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه ۱۶۰ پرونده در دادگاه شهرستان و در حوزه مواد مخدر برای محکومیت وجود دارد، تاکید کرد: باید برای عدم تشکیل پرونده‌ها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کاهش روند تشکیل پرونده قضائی با آموزش و فرهنگ سازی، اولویت دستگاه قضائی است، افزود: از هر گونه اقدامی که بتواند جلوی تشکیل پرونده‌های قضائی را در شهرستان میامی بگیرد، استقبال خواهیم کرد.

رئیس دادگستری میامی با بیان اینکه کمبود اورژانس اجتماعی از مشکلات و نیاز اساسی شهرستان است، تاکید کرد: در بحث مواد مخدر به شدت آموزش، آگاهی رسانی و توانبخشی دارای اهمیت است.

اولادی با بیان اینکه متأسفانه سن اعتیاد کاهش یافته است، گفت: یکی دیگر از کمبودهایی که ما در مدارس شهرستان میامی با آن روبرو هستیم روانشناس مدارس است لذا آموزش و پرورش باید اهتمام بیشتری به این امر داشته باشد.

وی جلوگیری از عدم دسترسی به مواد را با روش‌های اقناعی، آموزشی، قانونی و… خواستار شد و گفت: مهمترین کسب منبع درآمد معتاد، معتاد کردن فرد دیگر است لذا توجه به آگاهی رسانی به خصوص برای جوانان، از مهمترین رویکردهای ما باید باشد.

رئیس دادگستری میامی با بیان اینکه شاهد آغاز عملیات اجرای کمپ ترک اعتیاد در میامی هستیم، بیان داشت: معرفی به کمپ‌ها برای ترک اعتیاد یکی از رویکردهایی است که می‌تواند ما را به سمت جامعه سالم سوق دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035482

مهمترین اخبار ایران و جهان: