نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 02:16

فرانسه از کاهش شمار نظامیان خود در آفریقا خبر داد

رئیس جمهور فرانسه از کاهش قریب الوقوع شمار نظامیان این کشور در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از کاهش ملموس شمار نظامیان این کشور در قاره آفریقا خبر داد.

بر اساس این گزارش، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به الگوی جدید شراکت و همکاری با کشورهای آفریقایی، گفت که شمار نظامیان این کشور در این قاره به صورت ملموسی کاهش پیدا خواهد کرد.

ماکرون که قرار است از روز چهارشنبه به قاره آفریقا سفر کند، افزود که این تحول طی ماه های آینده با کاهش ملموس شمار نظامیان فرانسوی و حضور بیشتر در پایگاه های نظامی شرکای آفریقایی فرانسه آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال وعده داد که این کشور تلاش بیشتری در زمینه آموزش و تجهیز نیروهای آفریقایی انجام دهد.

ماکرون همچنین گفت که به تقویت روابط فرانسه با الجزائر و مغرب به دور از جنجال کنونی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور فرانسه از آنچه ماجراجویی و منفعت طلبی عده ای برای عدم دستیابی به حل و فصل با الجزایر یاد کرد، انتقاد نمود.

لازم به ذکر است که کاخ الیزه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، اول ماه مارس جاری (چهارشنبه هفته آینده؛ ۱۰ اسفند ماه) در یک سفر کاری به کشورهای آفریقایی خواهد رفت.

در بیانیه صادره از سوی کاخ الیزه در این خصوص آمده است: در پایتخت گابن، ماکرون در اجلاس «یک جنگل» یکم تا دوم ماه مارس شرکت خواهد کرد. وی سپس به آنگولا سفر خواهد کرد تا به مناسبت آغاز همکاری فرانسه و آنگولا در زمینه کشاورزی در مراسمی شرکت کند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: رئیس جمهور فرانسه در ۳ و ۴ مارس از «برازاویل» (Brazzaville) پایتخت جمهوری کنگو دیدن می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062238

مهمترین اخبار ایران و جهان: