نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 12:03

فضایی مفید اما پرخطر

به گفته دانش آموزان استفاده بیش از حد فضای مجازی باعث درگیری های فکری و افت تحصیلی آنها می شود، فضای مجازی گرچه از بسیاری جهات محاسنی دارد اما خطرهایی نیز افراد و به ویژه قشر کودک و نوجوان را تهدید می کند.

به گزارش واحد دانش آموزی خبرگزاری فارس از شیراز، با ورود به قرن 20 و گسترش وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن های همراه، رایانه و اینترنت وارد عرصه جدیدی از زندگی شدیم.

اکنون ما به راحتی ارتباط برقرار می‌کنیم و در کسری از ثانیه از میلیون ها کیلومتر دورتر از خودمان باخبر می شویم، اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که تلفن های همراه آسیب های زیادی را به ما وارد کرده است.

بخشی از این آسیب ها مربوط به دانش آموزان و تاثیر آن بر روند زندگی و فعالیت های روزمره آنهاست.

در همین راستا مصاحبه ای با یکی از مشاوران و دبیران شهر شیراز داشتیم.

پوراکبر، دبیر مدرسه شاهد فیض در این باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه زمانی که در آن زندگی می‌کنیم عصر تکنولوژی است قطع کامل استفاده از تلفن همراه عملاً غیرممکن است اما برای کاهش آسیب های ناشی از آن می توان ساعات استفاده از آن را به مرور زمان کاهش داد.

وی افزود: با توجه به تحقیقات مورد نظر میانگین استفاده دانش آموزان 12 تا 16 سال از تلفن همراه حدود 5 الی 6 ساعت در روز است و بیشترین استفاده آنها مربوط به ارتباط با دوستان و گذراندن اوقات فراغت است.

پوراکبر افزود: چنانچه به گفته خود دانش آموزان استفاده بیش از حد فضای مجازی می توان باعث درگیری های فکری و افت تحصیلی آنها شود.

فاطمه کشاورزی، مشاور مدرسه شاهد فیض نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: استفاده نادرست باعث بهم‌ریختگی روحی و جسمی دانش آموز می شود که همین موضوع باعث افت تحصیلی دانش آموز شده و زمانی که روحیه دانش آموز بهم ریخته شود اثرات زیانباری دارد که ممکن است عواقب جبران ناشدنی داشته باشد و منجر به افسردگی و اضطراب در دانش آموز شود.

وی افزود: همانطور که استفاده نابجا و بیش از حد از هر چیزی زیانبار است و فضای مجازی هم از این قاعده مستثنی نیست، نمی توان از آن استفاده نکرد اما با مدیریت آن می توانیم بهترین و مفیدترین استفاده را از آن ببریم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616382

مهمترین اخبار ایران و جهان: