نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 22:34

کلاهبرداری 400 میلیون تومانی با چک‌های سرقتی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2سارق کلاهبردار که با استفاده از چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری 4 میلیارد ریالی از شهروندی کرده بودند خبر داد.

حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان خمینی‌شهر و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی دو فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس مشخص شد متهمان با معرفی خود به عنوان مسؤول خرید یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خرید انواع لوازم خانگی به مبلغ ۴ میلیارد ریال کرده و به وی چند فقره چک بانکی داده‌اند.

ترکیان گفت: شاکی تعدادی از اجناس را برای آنها ارسال می‌کند و پس از چند روز متوجه می‌شود که موارد مندرج بر روی چک‌ها پاک شده و از وی کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد چک‌های ارائه شده به شاکی دارای سابقه سرقت از شهر مشهد است و در شهریور ماه سال جاری از خودروی شهروندی در آن شهرستان سرقت شده و متهمان با خودکار مخصوص اقدام به تحریر آنها کرده و تحویل مالباخته می‌دهند.

وی تصریح کرد: در ادامه و با انجام اقدامات ویژه و با به دست آوردن سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان، در نهایت هر ۲ سارق کلاهبردار در یک عملیات ضربتی و کاملا هماهنگ در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر شدند.

ترکیان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته به بزه ارتکابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: هر ۲ پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608738

مهمترین اخبار ایران و جهان: