نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 10:36

مدیران حوزه واردات و صادرات کشور به هرمزگان سفر کردند

بندرعباس - با صدور اخطار معاون اول رئیس جمهور جهت حل تعیین و تکلیف 25 هزار کانتینر و کالاهای رسوبی مانده در بنادر هرمزگان، مدیران عالی رتبه حوزه واردات و صادرات کشور به هرمزگان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه تعدادی از معاونان وزاری صمت، اقتصاد و دارایی، و راه و شهرسازی و مدیران ارشد استاندارد، بنادر و دریانوردی و حوزه صادرات و واردات جهت بازدید از بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر و تصمیم گیری در خصوص کالاهای رسوبی در این بنادر به بندرعباس سفر کردند.

بنا بر گزارشات دریافتی، در این هیأت عالی اقتصادی که به دستور معاون اول رییس جمهور راهی بندرعباس شده اند، معاونان وزیر صمت، رییس سازمان ملی استاندارد، معاونان وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی، رییس سازمان توسعه تجارت کشور، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، رییس گمرکات کشور، رییس سازمان اموال تملیکی و … حضور دارند.

این هیأت عالی اقتصادی قرار است تا موضوع کالاهای رسوبی در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و رویه های حاکم بر این حوزه را با همکاری استاندار هرمزگان چاره اندیشی کرده و در این زمینه تصمیمات ضربتی و فوری اتخاذ و زمینه ترخیص این کالاها از بنادر و گمرکات کشور را فراهم کنند.

این سفر در پی سفر بدون اطلاع معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان و صدور اخطار به وزارت خانه های مرتبط با حوزه صادرات و واردات در پی ایستایی ۲۵ هزار کانتینر در بنادر استان هرمزگان موجب شد تا یکی از اولویت های اصلی دولت، ترخیص کالاهای اساسی و مهمی همچون کاغذ، لوازم جانبی خودرو، خودروهای وارداتی، اتوبوس ها و سایر اقلام مورد نیاز کشور از بنادر هرمزگان شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492482

مهمترین اخبار ایران و جهان: