نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 21:30

آیت الله طالقانی مجاهدی دانشمند، در خدمت انقلاب و امام (ره)

امام جمعه نیشابور گفت: آیت‌الله طالقانی مبارزی عالم و دانشمند، در خدمت انقلاب و امام خمینی(ره) بود.

 حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور ضمن تسلیت سالروز وفات آیت‌الله طالقانی، اظهار کرد: آیت‌الله محمود طالقانی یکی از مجاهدان و مبارزان انقلاب بود که با حکم امام خمینی اولین امام جمعه تهران شد.

امام جمعه نیشابور افزود: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله طالقانی در مسجد هدایت تهران برنامه‌های فرهنگی و انقلابی را مطرح می‌کردند و چراغ مسجد هدایت به شمع وجود آیت‌الله طالقانی روشن بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله طالقانی تفسیر بسیار خوبی برای بخش‌هایی از قرآن در کتابی به نام پرتوی از قرآن نوشتند همچنین در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی در انسجام و هدایت مردم به سمت امام خمینی داشتند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: عده‌ای از منافقین به دنبال جدایی اولین امام جمعه تهران از امام خمینی بودند که با تقوا و هوشمندی عالم مجاهد، توطئه منافقان خنثی شد زیرا آیت‌الله طالقانی خودش را سرباز امام خمینی معرفی کرد و به راستی هم مبارزی عالم و دانشمند در خدمت انقلاب و امام بود 

نماز جمعه اندیشه‌های امام و رهبری را تبیین می‌کند

امام جمعه نیشابور اضافه کرد: نماز جمعه یکی از عبادت‌های سیاسی اسلام است که از صدر اسلام یعنی از ورود پیامبر(ص) به مدینه به امر خداوند متعال توسط پیامبر اکرم برپا شد.

وی با ذکر این مطلب که در قرآن کریم هم در سوره جمعه به نماز جمعه توصیه شده است، تاکید کرد: مردم با شرکت در نماز جمعه هر هفته در جریان مسائل روزِ، جامعه قرار می‌گیرند و هر هفته تذکرات اسلامی را می‌شنوند

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: نماز جمعه در راستای آگاهی امت اسلام است تا  همیشه بیدار باشند و طرح‌های دشمن را بشناسند. همچنین نماز جمعه اندیشه‌های امام و رهبری را تبیین می‌کند چه در رابطه با توطئه‌‌های دشمنان و چه مسائل جهان اسلام از این رو شرکت در نماز جمعه در سراسر کشور توصیه می‌شود

وی اضافه کرد: آیت الله طالقانی با خطابه‌های اثرگذار و روشنگرانه سبب شد تا امت اسلام همیشه در صحنه بمانند مسائل روز جهان در آن عصر و زمان را بشنوند و آشنا شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493638

مهمترین اخبار ایران و جهان: