نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:38

قیام ۱۷ شهریور از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

یزد- امام جمعه بهاباد با اشاره به قیام ۱۷ شهریور گفت: این قیام از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه قیام ۱۷ شهریور به عنوان نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی باعث شد که پایه های رژیم طاغوت به لرزه درآید، اظهار داشت: قیام ۱۷ شهریور از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این واقعه بیان کرد: هفدهم شهریور ۵۷ مانند واقعه عاشورا درخششی ماندگار و قیامی فراموش نشدنی است.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اربعین امسال موج بزرگی در جهان ایجاد کرد، افزود: در پیاده روی اربعین امسال بیش از ۲۲ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور جهان حضور یافتند و با حضور خود در این اجتماع عظیم، پشت استکبار جهانی را به لرزه درآوردند و سیلی محکمی به یزید و یزیدیان زدند و راهپیمایان اربعین افسران این جنگ نرم هستند که با حضورحداکثری خود موجب انتشار مظاهر پاکی و ارزش‌های انسانی می شوند.

ابراهیمی بشکانی، اربعین را فتح نرم در برابر جنگ نرم دشمنان دانست و عنوان کرد: اربعین فتح نرم در برابر جنگ نرم دشمنان است و پیاده‌روی آن با جلوه‌های خاص از محبت، همبستگی، مقاومت و ایثار می تواند نقشه های غرب را خنثی کرده و اسلام رحمانی و تمدن ساز را به دنیا معرفی کند.

امام جمعه بهاباد اظهار داشت: اربعین پدیده‌ای تاریخی و ماندگار است و امواج اربعین در عصر ما خروشان و حاوی پیام‌های گفتمان انقلاب اسلامی شد که این رویداد پیامش به علاقمندان به اسلام آن است که اگر کنار هم قرار گیریم امت تمدن ساز خواهیم شد.

ابراهیمی بشکانی عنوان کرد: حقیقتاً اربعین نماد همه ارزش‌های بزرگ تاریخ بشر است و این حرکت بزرگ، آثار و برکات فراوانی در پی داشته و خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین این آثار می‌توان به اتحاد قلوب مردم که از سراسر جهان گرد هم می‌آیند، اشاره کرد.

امام جمعه بهاباد از تمام دست اندرکاران همایش جاماندگان اربعین در شهرستان بهاباد که از گلزار شهدای روستای کویجان تا گلزار شهدای گمنام بهاباد به مسافت هشت کیلومتر برگزار شد، از تمامی دست اندرکاران بویژه مردم شهیدپرور بهاباد که سنگ تمام گذاشتند و دراین پیاده روی با شکوه شرکت کردند، قدردانی و تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489982

مهمترین اخبار ایران و جهان: