نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 19:22

احتمال رخداد تندباد موقتی از امروز در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی احتمال وقوع تندباد از شامگاه امروز در مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا عصر جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و سرعت وزش باد در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان به صورت تند انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه احتمال رخداد تگرگ در شهرستان‌های گرمی و انگوت وجود دارد، گفت: طی این مدت از شرایط فصلی و محلی در بعدازظهرها، رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی سطح زرد تاکید می‌شود.

محمدی افزود: از اواخر وقت روز جمعه هفته جاری با ورود سامانه بارشی به استان، به تدریج بر میزان ابرها افزوده می‌شود و تا اواسط هفته آینده به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه، شاهد بارش باران غالباً رگبار باران و گاهی توأم با رعدوبرق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه - احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک، اصابت صاعقه و آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب دور از انتظار نیست، گفت: به کوهنوردان و مسافران نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219338

مهمترین اخبار ایران و جهان: