نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 07:49

تامین کود اوره از 4 مبدا کشور برای کشاورزان گلستانی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 89 هزار و 316 تن کود اوره از چهار مبداء پتروشیمی پردیس عسلویه، شهید رجائی بندر عباس، بندر امام و پتروشیمی بجنورد تامین و در اختیار کشاورزان گلستانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیائی شامگاه یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون 89 هزار و 316 تن کود اوره از چهار مبداء پتروشیمی پردیس عسلویه، شهید رجائی بندر عباس، بندر امام و پتروشیمی بجنورد تامین و در اختیار کشاورزان گلستانی قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی افزود: در تأمین و توزیع کود در استان مشکلی وجود نداشته و تاکنون در سال‌ جاری حدود 79 درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده و بیش از 26 هزارتن هم مانده سهمیه ابلاغی تا پایان سال است.

وی بیان کرد: قیمت کود‌های یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

ضیایی اضافه کرد: کود‌های پایه برای کشت پاییزه به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم اکنون هم بیش از هشت هزار و 388 تن کود اوره در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان این‌که شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است به کشاورزان توصیه کرد که از مصرف بی‌رویه کودهای ازته در ابتدای رشد گندم که رشد سبزینه گندم را بیش از حد می‌کند، خودداری کنند.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645282

مهمترین اخبار ایران و جهان: