نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 16:10

ثبت اهدای خون ۳۰ هزار کردستانی در سال‌جاری

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: 34 هزار کردستانی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند که 30 هزار نفر از این افراد موفق به اهدای خون شده‌اند.

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 34 هزار کردستانی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار نفر از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدا خون شده‌اند، گفت: بیماری، مصرف دارو، ناراحتی قلبی، دیابت و نداشتن شرایط خون‌گیری از دلایل موفق نشدن 4 هزار نفر دیگر به اهدای خون بوده است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کردستان، کمبود تخت، فضا و امکانات ویژه خونگیری از مشکلات ما در استان است که خوشبختانه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه داشته است.

به گفته کریمیان، همزمان با دهه مبارک فجر امسال مرکز خون‌گیری سقز به پایگاه ارتقا پیدا می‌کند به این ترتیب بستر و قابلیت تولید فرآورده‌ خونی و توزیع آن در بین شهرستان‌های دیواندره، بانه و سقز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا 12 سال قبل ساختمان ویژه خونگیری در استان کلنگ‌زنی شده است، گفت: این ساختمان ویژه مرکز خون‌گیری تا پایان دولت گذشته تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان اذعان کرد: با تخصیص اعتبار 24 میلیارد تومانی در دولت سیزدهم اکنون به 85 درصد پیشرفت رسیده است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

کریمیان از برنامه‌ریزی فعال‌سازی پایگاه‌های موقت خون‌گیری در سایر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون مرکز خونگیری ثابت در سنندج و سقز فعال است ولی در سایر شهرستان‌ها مرکز خون‌گیری نداریم.

وی عنوان کرد: با وجود دو پایگاه مرکز خون‌گیری با تلاش‌های صورت گرفته و استقبال مردم مشکل کمبود خون نداریم و نیاز استان تأمین می‌شود و خون مازاد بر نیاز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651038

مهمترین اخبار ایران و جهان: