نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 12:00

نتایج سفر 5 روزه آذربایجان شرقی به روسیه و تاتارستان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سفر هیأت اقتصادی استان به روسیه و تاتارستان، گام موفقی در توسعه روابط خارجی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز به همراه هیأت تجاری و اقتصادی استان، پس از سفری 5 روزه به روسیه و جمهوری خودمختار تاتارستان به تبریز بازگشت.

عابدین خرّم در بدو ورود به تبریز، در تشریح برنامه‌های این سفر، گفت: در پی سفری که رئیس جمهور تاتارستان سال گذشته به تبریز داشت و دعوت ایشان از هیأت ایرانی برای سفر به این کشور، جمعی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تولیدکنندگان به همراه تعدادی از مسئولان دولتی استان به این کشور سفر کردند.

وی در خصوص ایجاد تعاملات دوسویه در این سفر، گفت: در این سفر، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکاناتی که بین آذربایجان شرقی و تاتارستان وجود دارد مورد پیگیری قرار گرفت و یک شناخت خوبی از وضعیت نیازمندی‌های ما که باید از طریق تاتارستان تامین شود و همچنین نیازمندی‌های آنها که باید از طریق استان ما تامین شود به وجود آمد.

خرّم به دیدارهای انجام یافته در این سفر اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با رئیس جمهور تاتارستان و وزرای ایشان در قازان و همچنین مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی مسکو انجام شد و بازدید از مراکز تولیدی و شهرک‌های صنعتی، نشست با اتاق بازگانی تاتارستان و تولیدکنندگان آنها، از دیگر برنامه های این سفر بود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص توافقات انجام یافته در این سفر نیز گفت: علی رغم اینکه در این نشست ها مسائل کلی دو استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نشست های مختلفی بین تولیدکنندگان دو طرف هم تشکیل و منجر به توافقات خوبی در حوزه‌هایی مانند تولید و تامین غلات، روغن، صنایع الکترونیکی و صنایع دانش بنیان شد.

خرّم به برنامه های هیأت اقتصادی و تجاری استان در مسکو نیز اشاره کرد و گفت: در مسکو با مسئولان شهرداری و گردشگری این شهر و همچنین با برخی مسئولان بانکی مستقر در مسکو نشست هایی برگزار شد که همه اینها موجب شد تمام ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و تبریز به خوبی معرفی شود.

وی تاکید کرد: ما نیز از تجارب فنی و ظرفیت‌های طرف مقابل استفاده کردیم و این سفر یکی از موفق‌ترین سفرهایی بود که بخش خصوصی و دولتی استان به روسیه، مسکو و تاتارستان داشتند.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321582

مهمترین اخبار ایران و جهان: