نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 13:18

فعالیت نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در قاین/برپایی ۷۰ غرفه

بیرجند- رئیس اداره میراث‌فرهنگی قاین از فعالیت نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در قاین تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: ۷۰ غرفه مختلف در این نمایشگاه ایجاد شده است.

حمید عباس زاده در گفت وگو با مهر از فعالیت نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در قاین خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۲۰ خرداد ماه در قاین شروع به کار کرده و به مدت ۱۰ روز فعال است.

وی با بیا اینکه این نمایشگاه با ظرفیت ۷۰ غرفه و یک دستگاه سیاه‌چادر از استان گلستان راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین در این نمایشگاه درمجموع نیمی از غرفه‌ها به‌طور اختصاصی به عرضه و فروش مصنوعات و تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص داده‌شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاین بیان کرد: سفال سنتی، میناکاری، سفال و سرامیک، پلاس، چرم دست‌دوز، حوله بافی، بخارا دوزی، جاجیم، خراطی و سبدبافی عمده رشته‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه هستند.

عباس زاده با بیان اینکه از پنج استان کشور در این رویداد فرهنگی هنری مشارکت کرده‌اند، گفت: فعالیت نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات قاین تا پایان خرداد ماه همه روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ آماده بازدید همشهریان و علاقه‌مندان است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به صنایع دستی بیان کرد: صنایع‌دستی با فراهم آوردن شرایطی برای حضور مؤثر و خلاق انسان در خلق یک اثر هنری، موجب ایجاد فرهنگ شاگردی و استادکاری می‌شود که قطعاً تأثیر مشهودی در ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق یک جامعه ایفا می‌کند.

عباس زاده ادامه داد: این هنر دیرینه ضمن ایجاد اشتغال برای جوامع بومی، به بهبود اقتصاد و ارتقای سطح زندگی این افراد هم کمک شایانی می‌کند چراکه توجه به این صنعت با کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، موجب رشد اقتصادی و دستیابی به هدف‌های دولت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286838

مهمترین اخبار ایران و جهان: