نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:16

آب شرب شهرستان بابل مشکل و آلودگی ندارد

بابل- مدیر آب و فاضلاب بابل با اشاره به شایعات مربوط به مسمومیت درشهرستان گفت: آب شرب شهرستان هیچ مشکل و آلودگی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن پور عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد با اشاره به شایعات مربوط به مسمومیت روزهای اخیر در این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به آزمایشات صورت گرفته با قاطعیت اعلام می‌کنیم آب شرب این شهرستان هیچ مشکلی برای شهروندان ندارد.

وی با بیان اینکه نیاز آبی شهرستان بابل را حدود هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان تأمین کننده ۹۲۰ لیتر در ثانیه آب است و امید داریم در آینده نزدیک با تکمیل تصفیه خانه درونکلا این کمبود در شهرستان به طور کامل از بین برود.

مدیر آبفای بابل ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان تأمین کننده آب شرب ۱۵۰ هزار مشترک شهری و۶۱۹ هزار اشتراک روستایی است که متشکل از ۶ بخش و هفت شهر است که ۲۹۸ واحد توسط آبفا و مابقی هیئت امنایی در روستاها اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: احداث خط جریان ۲ برای ۱۰۰ هزار نفر و نین راه‌اندازی جمع‌آوری فاضلاب برای ۳۰۰ انشعاب در شهرک بذری، اسلام و کاظم بیگی از جمله برنامه‌ها است.

حسن پور افزود: در کل، این اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، بابهبود عملکرد و کاهش کمبود آب شرب را در شهرستان بابل و مناطق اطراف آن، فراهم خواهد کرد

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۵ میلیون دلاری از سوی بانک جهانی گفت: ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شده به منظور راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب ساری و بابل است

مدیر آبفای بابل در پایان سخنانش عنوان داشت: تعداد پروژه‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم ۵۷ پروژه اجرایی در این شهرستان است که با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در حال تکمیل واجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302482

مهمترین اخبار ایران و جهان: