نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 11:03

فرانسه: اروپا در زمستان پیش رو با کمبود گاز مواجه می‌شود

مدیرعامل شرکت توتال انرژیز فرانسه هشدار داد در صورتی که هوا در فصل زمستان پیش رو سرد باشد، ذخایر گازی اروپا نمی‌تواند نیازهای مردم این قاره را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال انرژیز فرانسه، گفت که ممکن است اتحادیه اروپا در فصل زمستان پیش رو با مشکل در تأمین گاز مواجه شود.

وی هشدار داد: اگر تمام انبارهای گازی اروپا هم پر شوند، ممکن است برای فصل زمستان پیش رو در صورتی که هوا سرد شود، به اندازه کافی گاز نداشته باشیم.

پویان گفت: در مورد گاز، انبارهای گازی اروپا تا ماه اکتبر پر خواهد شد، اما اگر فصل زمستان هوا سرد باشد، این ذخایر برای تأمین تقاضا در زمستان کافی نخواهد بود.

وی تأکید کرد که البته این مسئله به معنای تمام شدن گاز اروپا نیست، بلکه اروپا مجبور خواهد بود با قیمت بیشتری گاز وارد کند.

مدیرعامل شرکت توتال انرژیز فرانسه گفت: در بازاری که همه چیز بسته به عرضه و تقاضا است، قیمت مناسب نخواهیم داشت.

پس از آغاز درگیری نظامی روسیه علیه اوکراین و اعمال تحریم علیه روسیه، اتحاد اروپا تصمیم گرفت تا وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد. درحالی‌که تا پیش از آغاز درگیری نظامی، اروپا حدود نیمی از نیاز خود به گاز را از روسیه وارد می‌کرد، به سمت خرید گاز از آمریکا رفت و حالا بخش اعظمی از نیاز خود را با واردات ال ان جی از آن سوی دریای آتلانتیک تأمین می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359738

مهمترین اخبار ایران و جهان: