نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:38

تحصیل ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه سمنان

رئیس دانشگاه سمنان از هدف‌گذاری این دانشگاه برای افزایش جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیف‌الله سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در حال حاضر دارای ۲۰۰ دانشجوی خارجی است؛ اما این تعداد قابل پذیرش نیست و برای افزایش قابل‌توجه آن برنامه‌ریزی شده است.

 سعدالدین از عزم این دانشگاه برای افزایش دانشجویان خارجی به ۱۰ درصد خبر داد و افزود: در حال حاضر، دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان دارای ۱۴ هزار دانشجو است و در تلاش هستیم تا در یک برنامه چهار ساله سهم دانشجویان بین‌الملل را در دانشگاه به ۱۰ درصد برسانیم.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه وزارت علوم دانشگاه‌های بزرگ را موظف به افزایش دانشجویان بخش بین‌الملل کرده، ادامه داد: دانشجویان خارجی فعلی دانشگاه سمنان عمدتاً از کشورهای سوریه، عراق، لبنان و افغانستان هستند.

سعدالدین تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارت محور با هدف اشتغال‌زایی در قالب دانش‌بنیان‌ها از رویکردهای اصلی دانشگاه سمنان و جزو چهار نظام تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه سمنان تأکید کرد: در تلاش هستیم تا در ترم آینده به همه دانشجویان روزانه و حتی بخش قابل‌توجهی از شبانه‌ها، خوابگاه دولتی اختصاص دهیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336938

مهمترین اخبار ایران و جهان: