نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 14:49

صنعت و معدن عامل مولد اشتغال پایدار است

امام‌جمعه نطنز گفت: صنعت و معدن موتور محرکه اقتصاد است و باید به صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود، زیرا این بخش به‌عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با تبریک دهه ولایت و عید غدیر خم اظهار کرد: گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت امروز بیشتر از ایام و مناسبت‌های دیگر در بین مردم و جوانان حائز اهمیت است، ما در اسلام هر آنچه داریم از برکت غدیر خم است چراکه اگر این واقعه عظیم و تاریخی اسلام در غدیر خم نبود امروز شاید شاهد سایر مناسبت‌های مذهبی نیز نبودیم.

وی بابیان اینکه امروز باید همه ما مبلغ غدیر باشیم افزود: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌ها و اولویت‌های دستگاه‌های متولی غدیر، مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت با ادارات و ارگان‌ها بوده و برای همین تلاش شود تا مردم محور اصلی برنامه‌های عید غدیر باشند.

یعقوبی تصریح کرد: در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داریم، حقوق بشر امروز ابزار جنایت آمریکا شده است که حتی به فرمانده ناوی که هواپیمای ایرباس حامل مردم مظلوم ایران را هدف قرار داده، نشان شجاعت می‌دهد و آن‌طرف ژست دلسوزی حقوق بشر می‌گیرد، این ابرقدرت پوشالی که هرروز به افول خود نزدیک می‌شود هر جا منافعش درخطر باشد از کشتار وحشیانه ابایی ندارد و جنایت خود را انجام می‌دهد و از طرف دیگر ژست حقوق بشری می‌گیرد، البته این ترفند نخ‌نما شده و همه دنیا متوجه شده که این حقوق بشر ابزار جنایت آمریکاست.

خطیب جمعه نطنز با گرامیداشت روز قلم، اذعان کرد: اصالت قلم در رسانه مهم است که باید طوری باشد که بتوان به آن نوشته قسم خورد، اهل‌قلم نباید از زبان ناسزا و بدگویی استفاده کند سیره امیرالمؤمنین(ع) این نبوده است که حتی به دشمن هم نباید ناسزا گفت.

وی با اشاره به‌روز صنعت و معدن گفت: باید با نگاه عاقلانه و منطقی به بخش صنعت و معدن نگاه کرد، صنعت و معدن موتور محرکه اقتصاد است و باید به صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود، زیرا این بخش به‌عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه حائز اهمیت است و سیاست دولت سیزدهم در ارتقاء بهره‌برداری از بخش صنعت و معدن است.

یعقوبی گفت: پایش و سامان‌دهی کلیه محدوده‌های معدنی، محاسبه و ابلاغ هوشمند حقوق دولتی، اجرای طرح صیانت از مواد معدنی، تأمین ماشین‌آلات سنگین معدنی از داخل و خارج از کشور، احیاء و فعال‌سازی معادن غیرفعال و مردمی سازی اقتصاد معدن از جمله اقدامات در این مدت بوده است.

خطیب جمعه نطنز خاطرنشان کرد: در نزاع و اختلافات موضوع معادن فصل الخطاب و داوری باید با قانون باشد و در شهرستان دستگاه قضا متصدی تخلفات قانونی است، ما هم می‌گوییم تخلف نباید انجام بگیرد اگر تخلفی انجام‌گرفته است مرجع قانون آن دستگاه قضاست و مردم و نهاد جمعه هم از اقدام دستگاه قضایی حمایت می‌کند.

آمریکا و هم‌پیمانانش صلاحیت سخن گفتن از حقوق بشر را ندارند

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: غدیر منحصر به یک روز و یک هفته نیست که یک جریان دائمی و همیشگی است و باید همچون عاشورای امام حسین (ع) در جامعه دینی ما نهادینه شود چراکه غدیر در حقیقت هویت مسلمانان و هویت شیعه است.

وی افزود: تیرماه یادآور مظلومیت ملت ایران ازیک‌طرف و از طرفی یادآور حقانیت انقلاب اسلامی است، از ترور مسؤولین نظام تا بمباران شیمیایی سردشت و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی و شهادت بیش از ۲۹۰ مسافر هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با شلیک موشک ناو جنگی آمریکا بر فراز خلیج‌فارس که این‌همه جنایات نشان‌دهنده این است که آمریکا و هم‌پیمانان او به‌هیچ‌وجه صلاحیت سخن گفتن از حقوق بشر را ندارند.

قاسمی تصریح کرد: امروز حقوق بشر یک مستمسک و دستاویزی برای تجاوز به دیگر کشورها شده است، شما اکنون ملاحظه کنید ببینید امروز مدعیان حقوق بشر خودشان ناقضان حقوق بشر هستند که نمونه بارز آن همین جنایات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست آمریکایی‌ها در طول دوران انقلاب اسلامی بارها و بارها حقوق بشر ملت ایران را نقض کردند که بیان این‌همه ظلم‌ها و تجاوزگری‌ها نیازمند زمان و فرصت کافی است.

 خطیب جمعه بادرود گفت: یک مورد از نقض آشکار حقوق بشر آمریکایی جمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج‌فارس است که بیش از ۲۹۰ نفر مسافر به شهادت رسیدند و امروز هم صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای اروپایی و غربی حقوق مردم فلسطین را نادیده می‌گیرند و پایمال می‌کنند خوشبختانه امروز قدرت گرفتن جبهه مقاومت در منطقه و جهان باعث هویدا شدن چهره واقعی آمریکایی‌ها و دیگر اذنابش شده است بطوری که شاهد کمرنگ شدن حضور ابرقدرت‌ها در منطقه و جهان هستیم امیدواریم روزی فرابرسد که اثری از ظلم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جهان نباشد.

 

پایان پیام/63025/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319838

مهمترین اخبار ایران و جهان: