نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 11:15

بازدید ۱۱ و ۲۵۰ نفر مسافر از اماکن تاریخی و فرهنگی نهبندان

بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان گفت: از ۲۶ اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه جاری، ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهرستان بازدید داشته‌اند.

حسین شبانی در گفتگو با مهر، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری نهبندان بیان کرد: این شهرستان دارای جاذبه‌های زیادی اعم از طبیعی، فرهنگی مذهبی بوده که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان از وجود شش بقعه متبرکه در نهبندان خبر داد و گفت: روزانه پنج تا ۱۱ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید دارند.

شبانی بیان کرد: از ۲۶ اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه جاری، ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیارتی و شش هزار و ۴۶۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی شهرستان نهبندان بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اسکان نوروزی، اظهار کرد: در حال حاضر برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر اسکان روزانه و برای هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری فراهم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان بیان کرد: دو بازارچه دائمی صنایع دستی و دو بازارچه موقت نوروزی هم در سطح شهرستان دایر است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای مسافران نوروزی بیان کرد: برگزاری کارناوال‌های شادی، نمایش، موسیقی سنتی و مراسم نوروزگاه از جمله برنامه‌هایی بوده که قبل از ماه مبارک رمضان برای مسافران نوروزی اجرایی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120538

مهمترین اخبار ایران و جهان: