نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:18

تدوین قوانین درمورد استفاده فناوری تشخیص چهره در چین

چین به دلیل استفاده بی‌رویه از فناوری تشخیص چهره در اماکن عمومی، قوانینی را در مورد آن تدوین می کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رگولاتور فضای سایبری چین روز سه‌شنبه اعلام کرد به دنبال نگرانی‌هایی که در افکار عمومی در مورد استفاده بیش از حد فناوری تشخیص چهره مطرح شده، پیش‌نویس قوانینی را برای نظارت بر مدیریت امنیتی این فناوری آماده کرده است.

اداره فضای سایبری چین اعلام کرد که فناوری تشخیص چهره تنها زمانی می تواند برای پردازش اطلاعات چهره مورد استفاده قرار گیرد که با اقدامات حفاظتی سختگیرانه هدفی خاص و ضرورت کافی وجود داشته باشد.

این اداره در بیانیه ای گفت: «استفاده از این فناوری به رضایت افراد نیز نیاز دارد. این سازمان افزود که در مواردی که روش های غیر بیومتریک به همان اندازه مؤثر هستند، باید آن راه‌حل‌ها را بر تشخیص چهره ترجیح داد.»

شناسایی بیومتریک، به ویژه تشخیص چهره، در چین رایج شده است. در سال 2020، رسانه‌های محلی گزارش دادند که از تشخیص چهره برای فعال کردن دستگاه‌های دستمال توالت در توالت‌های عمومی استفاده می‌شود، که نگرانی‌های عمومی و نظارتی را در آن زمان برانگیخت.

به گزارش «ساوت چاینا مورنینگ پست»، بسیاری از دادگاه‌ها و دولت‌های محلی چین از آن زمان علیه شرکت‌ها به دلیل استفاده بیش از حد از تشخیص چهره رای صادر کرده و آنها را جریمه کرده‌اند.

پیش‌نویس قوانین اداره فضای سایبری چین  در روز سه‌شنبه اعلام کرد که دستگاه‌های ثبت تصویر و شناسایی شخصی نباید در اتاق‌های هتل، حمام‌های عمومی، اتاق‌های رختکن، توالت‌ها و سایر مکان‌هایی که ممکن است به حریم خصوصی دیگران تجاوز کنند، نصب شوند.

این رگولاتوری افزود: «دستگاه‌های ثبت تصویر باید در مکان‌های عمومی فقط برای مصارف ایمنی نصب شوند و علائم هشداردهنده برجسته در کنار آنها وجود داشته باشد.»

این پیش نویس قوانین در بحبوحه تلاش پکن برای تشدید مقررات داده ها با صدور مجموعه ای از قوانین آمده است. این کشور اولین قانون خود را با تمرکز بر حریم خصوصی کاربر، قانون حفاظت از اطلاعات شخصی، در سال 2021 در تلاشی برای مهار استفاده بیش از حد شرکت‌ها از داده‌های کاربر معرفی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431782

مهمترین اخبار ایران و جهان: