نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 08:56

جوراب بافی در انگوت برند اشتغال خانگی معرفی شود

انگوت- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جوراب بافی در روستاهای انگوت برند اشتغال مشاغل خانگی است و باید تقویت زنجیره تولید می‌توان این رشته را گسترش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مدیران و معاونین کمیته امداد در شهرستان انگوت اظهار کرد: همکاران ما باید بخشنامه‌های ابلاغی را با دقت مورد مطالعه و رصد قرار دهند تا برهمین اساس گره‌ی از مشکلات مددجویان تحت پوشش برطرف شود.

وی به دو برنامه محوری کمیته امداد در حوزه مسکن و اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکید بر این است تا هیچ مددجوی فاقد مسکن در روستاها باقی نماند و خانوارهای دو نفر و بالاتر از مسکن مقاوم و ایمن بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان منابع بلاعوض در ساخت مسکن را یادآور شد و بیان کرد: مددجویان روستایی با دریافت ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن می‌توانند ساخت مسکن خود را به سرانجام برسانند.

حسین نژاد با تاکید بر ضرورت تکمیل و افتتاح مساکن احداثی بنیاد علوی گفت: تا آخر شهریور ماه این پروژه‌های مسکونی باید تکمیل و افتتاح شوند.

وی افزود: از ۷۰ باب سهمیه انگوت در ساخت مسکن با همکاری بنیاد علوی ۱۲ مورد در حال اجراست و مابقی پروژه‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان تکمیل و تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در مورد اشتغال مددجویان نیز بیان کرد: افراد فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای که زیر ۵ دهک معیشتی هستند مشمول دریافت تسهیلات اشتغال‌زا هستند که متناسب با زیست بوم منطقه مشاغل مورد نظر مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسین نژاد ادامه داد: جوراب‌بافی از رشته‌های شغلی مشاغل خانگی است که در این شهرستان به عنوان یک برند مورد حمایت است و انتظار می‌رود با پرداخت تسهیلات زنجیره تولید این محصول در انگوت فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435038

مهمترین اخبار ایران و جهان: