نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:39

دانشگاه فرهنگ و هنر رسانه در همدان راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر رسانه در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مسعود ویژه ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در همدان اظهار کرد: تعداد ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در استان فعال هستند که ۷۵ مورد مکتوب و ۱۱۶ مورد مجازی است و ۱۳۵ رسانه عمومی و تعدادی هم تخصصی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ رسانه در استان  سرپرستی رسانه‌های سراسری را دارند گفت: سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آگهی رسانه‌ها بوده که در سه ماهه امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیارد تومان و سه ماهه امسال ۲۱۰ میلیون تومان یارانه به رسانه‌ها اعطا شده است خاطرنشان کرد: در ادامه ارائه خدمات به اصحاب رسانه تعداد ۱۵۰ نفر امسال برای دریافت وام تبصره ۱۶، به بانک معرفی شدند و سال گذشته ۱۱۰ نفر نیز به مشهد مقدس مشرف شدند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مجوزها تعلیق شده بود که خوشبختانه پنج مورد با پیگیری‌ها برطرف شد عنوان کرد: برخی شکایت‌ها با پادرمیانی رفع شده و برخی پابرجاست که امیدواریم حل شود.

ویژه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است قدردان زحمات رسانه‌ها باشیم گفت: امسال رویدادهای متفاوتی را پیش رو داریم که نخستین آن کنگره هشت هزار شهید استان بوده، انتظار داریم خبرنگاران اهتمام ویژه به انعکاس اخبار آن داشته باشند.

وی با اشاره به رویداد ثبت جهانی و ضرورت توجه رسانه‌ها به این امر مهم خاطرنشان کرد: هفته دولت نیز پیش رو داریم و جا دارد از سوی رسانه‌ها شیرینی دستاوردها و اقدامات دولت بیشتر بین مردم ملموس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به انتخابات مجلس نمایندگان و اهمیت توجه به ایجاد شور و نشاط از سوی رسانه‌ها در جامعه گفت: یکی از ارکان دموکراسی در کنار قوا مطبوعات و رسانه‌ها هستند و می‌طلبد رسانه‌ها در کنار سه قوه به رسالت خود در راستای دموکراسی عمل کنند.

وی با تاکید به اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است و انتظار داریم که رسانه‌ها در مقابل آنها در راستای اطلاع‌رسانی صحیح و امیدآفرینی تلاش ویژه‌ای داشته باشند افزود: پرداختن به برخی به موضوعات بار منفی دارد که امیدوارم رسانه‌ها به این امر توجه کنند و در زمین دشمن بازی نکنیم.

ویژه با اشاره به اینکه با پیگیری انجمن صنفی مدیران رسانه، مجوزهای دوره‌های کوتاه مدت دانشگاهی صادر شده است بیان کرد: به دنبال این هستیم دانشگاه فرهنگ و هنر رسانه استان را مجدد راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم استاندار همدان دستور بفرمایند اشتراک رسانه‌ها افزایش یابد که این به چرخه رسانه کمک خواهد کرد گفت: خبرنگارانی هم متقاضی دریافت تسهیلات هستند که امیدواریم سهمی هم برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه متقاضیان جدید به دنبال دریافت تسهیلات برای طرح ملی مسکن  هستند که امیدوارم به این امر توجه شود خاطرنشان کرد: سهمیه‌ای برای جذب نیرو از خبرنگاران در ادارات در نظر گرفته شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز با بیان اینکه در این دوره از خانه مطبوعات همدلی و وفاق خوبی شکل گرفته اظهار کرد: در این دوره تلاش کردیم از ظرفیت سازمان‌ها استفاده کنیم که یکی از آنها اعزام ۱۱۰ نفر از خبرنگاران به مشهد مقدس بود.

زهره پوروهابی با اشاره به اعطای ۱۵۰ وام قرض‌الحسنه به خبرنگاران عنوان کرد: درخواست داریم بسته حمایتی سالانه از تسهیلات برای خبرنگاران شارژ شود و هر سال تعدادی تعدادی از خبرنگاران از بتوانند وام مشخص بگیرند که در راستای امیدآفرینی اثرگذار است.

وی بیان کرد: فنی و حرفه‌ای یکی از اداراتی بود که پای کار آمد و امروز تمام خانواده رسانه‌ای استان می‌توانند از تخفیف ویژه فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه در راستای کنگره شهدا کار ویژه برگزاری یادواره شهدا با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است گفت: اولین چراغ این یادواره در روزنامه هگمتانه روشن کرد و بعد در روزنامه کیهان برگزار شد و هفته بعد برنامه در خبرگزاری حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره ضمن خدمت دوران مقدس خبرنگاران برای نخستین بار در استان افزود: در کنار این اقدامات خدمات رفاهی نیز برای خبرنگاران در نظر گرفتیم.

پوروهابی با اشاره به اینکه برای آقایان تیم فوتسال راه‌اندازی شده که دارای اسپانسر است گفت: خانم‌های خبرنگار نیز از خدمات ورزشی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر پیاده‌روی خبرنگاران با حمایت شرکت علیصدر برگزار شد خاطرنشان کرد: با حمایت اداره ورزش و جوانان سعی کردیم علاوه بر خبرنگاران مرکز استان، خبرنگاران شهرستانی از تخفیف نیم‌بها بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433738

مهمترین اخبار ایران و جهان: