نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 10:06

خسارت 8 میلیاردی سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای شیروان

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خسارت برآورد شده بر تاسیسات آبرسانی در روستاهای سیل زده شیروان ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا نعیمی، مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: بارندگی جمعه شب و وقوع سیل، خسارت شدیدی به تاسیسات آبرسانی در روستاهای «تنسوان»، «زوارم»، «سنگچین»، «رزمغان»، «تبریان» و «مشهد طرقی علیا و سفلی» در شهرستان شیروان وارد و آب را از مدار بهره‌برداری خارج کرد.

وی گفت: نیروهای آبفای شیروان بلافاصله در محل وقوع حادثه حضور یافتند و ضمن تامین آب شرب مورد نیاز اهالی را از طریق تانکر سیار، میزان خسارت وارده به تاسیسات آبرسانی را برآورد نمودند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: تیم عملیاتی و واکنش سریع کلیه شهرستان‌های استان در ایام صدور هشدار هواشناسی در آمادگی کامل هستند و در زمان وقوع سیل تمام تلاش خود را برای تامین آب شرب و رفع آبگرفتگی معابر و منازل مناطق سیل‌زده به کار می‌گیرند.

نعیمی با اشاره به خسارات سیل خردادماه سال‌جاری به تاسیسات آب و فاضلاب شهر فاروج، تصریح کرد: با همت کارکنان امور آبفای شهرستان شبکه آبرسانی روستاهای خسارت دیده «استاد»، «چوکانلو» و «خسرویه» به صورت امانی رفع گردید و اهالی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند اما تاکنون تامین اعتباری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی خسارت برآورد شده بر تاسیسات آبرسانی در روستاهای سیل زده شیروان را ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برآورد نمود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430038

مهمترین اخبار ایران و جهان: