نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 18:05

اضافه شدن بیش از۲۰۰اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه گفت:بیش از۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی احمدی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه که به مناسبت روز حمل و نقل عمومی انجام شد، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از راهکارهای اقتصادی برای کمک به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و اکثر مناطق حاشیه نشین شهر متقاضی حمل و نقل اتوبوسی هستند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت بین سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، افزود: بر این اساس حمل و نقل اتوبوسی روز به روز در شهرهای بزرگ به سمت فرسودگی پیش رفت که خوشبختانه در دولت سیزدهم قرارگاهی در وزارت کشور و با ریاست وزیر کشور، جهت بررسی مشکلا، معضلات و مباحث حمل و نقل عمومی به صورت ویژه تشکیل شد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: خوشبختانه مقدمات خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید برای کرمانشاه فراهم شده و به صورت ویژه برای مرحله اول تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس برای شهر کرمانشاه دریافت شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های خوب دولت سیزدهم در حمایت از ناوگان اتوبوسی شهرها، خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بسیار بالای اتوبوس‌ها امکان پرداخت هزینه خرید اتوبوس مقدور نبود که با موافقت دولت سیزدهم حدود ۲۰ درصد هزینه خرید اتوبوس‌ها را شهرداری‌ها پرداخت کرده و ۸۰ درصد باقیمانده را دولت متقبل شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر کرمانشاه همچنین از رونمایی تعداد ۲۰ اتوبوس جدید خریداری شده در ۲۶ آذرماه همزمان با روز حمل و نقل عمومی خبر داد.

احمدی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه‌ها، افزود: کلیه اتوبوس‌های جدید به دستگاه پرداخت الکترونیک تجهیز شده و از این پس کرایه‌ها به صورت الکترونیک و یا از طریق کارت بلیط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اهمیت سهولت تردد جانبازان و معلولین، گفت: اتوبوس‌های جدید مجهز به جایگاه ویلچر و رمپ ویژه جانبازان و معلولین بوده که این امکان در اتوبوس‌های قدیمی وجود نداشت.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر کرمانشاه از ورود ۱۰۰ دستگاه ون به ناوگان مسافربری شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این ون‌های ۱۵ نفره متفاوت از ون‌های موجود در استان بوده و دارای سقف بلندتری جهت استفاده راحت تر مسافران می‌باشند که به زودی با پیگیری‌های صورت‌گرفته وارد چرخه خدمت رسانی به مردم شریف کرمانشاه خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914450

مهمترین اخبار ایران و جهان: