نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 14:46

فدراسیون دوومیدانی پیگیر طلای از دست رفته ایران در نیمه ماراتن قهرمانی آسیا+عکس

در پی کارشکنی کمیته برگزاری نخستین دوره مسابقه دوی نیمه ماراتن قهرمانی آسیا و عدم اعلام قهرمانی تیم کشورمان، فدراسیون دوومیدانی به کنفدراسیون آسیا اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اطلاعیه فدراسیون دوومیدانی آمده است: نخستین دوره مسابقه دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا به میزبانی کشور امارات روز جمعه با شرکت تعدادی از ورزشکاران دوهای استقامت آسیایی در شهر دوبی برگزار شد و تیم ایران نیز با ترکیب صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی در این رویداد شرکت کردند که در پایان نیز صابر چرخی با ثبت زمان 1:05:18 ساعت ضمن شکستن رکورد ملی دوی نیمه ماراتن ایران که پیش از این با زمان 1:05:33 ساعت در اختیار محمدجعفر مرادی بود، به عنوان چهارمی دست یافت. منصور بیات نیر با رکورد ساعت در جایگاه ششم ایستاد و مرادی نیز با زمان  1:06:14 ساعت به مقام هشتمی رسید.

گفتنی است در این رویداد مسابقه دوی 5 کیلومتر، 10 کیلومتر و 1 مایل نیز به صورت آزاد برگزار گردید اما برابر آیین‌نامه برگزاری این رویداد و اعزام بیش از 2 نفر در مهمترین ماده این دوره (نیمه ماراتن 21 کیلومتر) در قالب تیم محسوب شده و با جمع امتیازات منفی 3 نماینده شایسته کشورمان، تیم ایران با کسب منفی 18 امیتاز به عنوان نخست تیمی این مسابقه نائل آمده است.

از آنجا که ارسال فرم معرفی ورزشکاران و سرپرست تیم ایران به صراحت در نامه الکترونیک امور بین‌الملل فدراسیون به مسئول کمیته برگزاری مسابقات
آسیایی قید گردیده است و همچنین برابر ضوابط برگزاری مسابقات دوهای صحرانوردی و نیمه ماراتن که حضور بیش از 2 نفر ورزشکار در قالب یک تیم رامستثنی از عنوان انفرادی می‌کند، کم کاری و قصور کادر برگزاری این رویداد را گواهی می‌دهد.

اعلام نتایج اشتباه این رویداد از سوی کمیته برگزاری نخستین دوره مسابقه دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا و تضییع حق تیم ملی ایران واکنش فدراسیون دوومیدانی را در برداشت و پیگیری‌های مکرر نیز از طریق امور بین‌الملل و مکاتبه با رییس کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا و مسئول برگزاری مسابقات در
خصوص محاسبه امتیازات انفرادی ورزشکاران اعزامی در قالب یک تیم مستقل با نام ایران همچنان در دست اقدام و در حال بررسی و پیگیری است.

مستندات و مکاتبات مربوط به حضور تیم ملی دو نیمه ماراتن کشورمان جهت حضور در نخستین دوره رقابت دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا در زیر آمده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569306

مهمترین اخبار ایران و جهان: