نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 20:13

طلاب حوزه‌های علمیه مرزبان عقیده و ایمان جامعه هستند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: طلاب و دانش‌آموختگان مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه مرزبانان عقیده و ایمان جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی عصر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان در صحن امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) اظهارکرد: طلاب پیشگام در توحید، تقوی و انقلابگری هستند و می‌بایست جلودار خوبی‌ها باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی در خصوص طلاب تصریح کرد: به قول فرمایش‌های مقام معظم رهبری طلبه و حوزه‌های علمیه نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را باید در دست گرفته و با مسئله‌یابی، افکار عمومی را سامان داده و پیشگام خوبی‌ها در جامعه باشند.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه خواهران طلاب بیشتر از هر بانوی دیگری در تیر راس تهاجم فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت بانوان در حوزه‌های علمیه به عنوان طلبه سختی‌های خاص و بیشتری نسبت به برادران دارد.

وی گفت: دشمن همواره بانوان را در تهاجم فرهنگی مورد هدف قرار داده‌ و در این راستا، طلاب خواهر ما بیشتر در تیر راس دشمن هستند و می‌بایست پیشگامان نهضت انقلاب و اسلام باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، نگاه دشمن به زن، نگاه ابزاری است و تلاش دارد تا از زن در جایگاه‌های خاص استفاده کند و آن ارزش و جایگاه ویژه زن از نظر اسلام را حذف کند و در چنین شرایطی مسئولیت شما طلبه‌های زن سنگین‌تر از طلبه‌های آقا است.

ترابی گفت: اولویت جامعه امروز ما، مبارزه با تهاجم فرهنگی است و شما خواهرانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنید نقش مهمتر و حساس‌تری عهده‌دار هستید.

وی بیان کرد: تحصیل در حوزه علمیه هیچ منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی بانوان ندارد اما می‌بایست بانوان هویت خود را در هر جایگاهی که هستند، حفظ کنند.


تحصیل بیش از ۱۰۰۰ طلبه زن در حوزه‌های علمیه استان گلستان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در این همایش گفت: حوزه‌ علمیه خواهران استان گلستان از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموخته در این حوزه‌ها تحصیل کردند و امسال یک هزار و ۱۰۰ طلبه خواهر در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

سیده نفسیه حسینی واعظ اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه که دشمن با ترویج خرافات و شبهات دینی در فضای مجازی قصد دارد ایمان، اعتقاد و باورهای دینی مردم را تضعیف کند، شما خواهران با تعلیم و تربیت علوم دینی و فقه جعفری در مدارس و حوزه‌های علمیه بهترین سنگر و پناهگاه را انتخاب کردید.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید پیشگاه و جلودار نهضت اسلام باشید باید جلوتر از زمان حرکت کرده، برنامه‌ریزی آموزشی داشته‌ باشید و بیدار و هوشیار باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و خودسازی مهمترین مبحث در مسیر طلبه شدن است تا بتوانید در کنار آموزش‌های لازم، فهم عمیقی از قرآن و احکام اسلامی پیدا کرده و آن را به مردم انتقال دهید‌.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558194

مهمترین اخبار ایران و جهان: