نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:51

۷۰ درصد داروی تولید داخل کشور در البرز تولید می‌شود

کرج- استانداری البرز با بیان اینکه ۷۰ درصد داروی تولید داخل کشور در البرز تولید می‌شود، گفت: عمده صادرات کشور در این بخش نیز از آن این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، البرز را استانی سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی دانست و اظهار کرد: تیم اقتصادی استان باید در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و اعمال برنامه‌های زنجیره ارزش در این رابطه، برنامه‌هایی با قابلیت اجرایی و عملیاتی ارائه دهد.

وی ادامه داد: بر اساس زنجیره ارزش این امکان فراهم می‌شود که کالایی راهبردی، تولید و صادر شود چراکه از این طریق مجموعه فرآیند تولید در امتداد یکدیگر و در استان مهیا خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد داروی تولید داخل کشور در البرز تولید می‌شود و عمده صادرات کشور در این بخش نیز از آن این استان است، گفت: با توجه به برنامه زنجیره تولید، باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا مجموعه مورد نیاز این بخش تأمین شود.

وی اضافه کرد: ستاد و یا قرارگاه رشد اقتصادی نیز در استان تشکیل می‌شود و مجموعه اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌ها را با محوریت تحقق شعار سال مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهد.

استاندار البرز با اشاره به اجرای طرح ملی نهضت مسکن و اجرای آن به صورت ویژه در شهرستان اشتهارد، گفت: برای این منظور در کارگروه زیربنایی با بررسی طرح ارائه شده از سوی مشاور و رأی اعضای شورای برنامه ریزی، محدوده الحاق به شهر اشتهارد افزایش یافت.

وی افزود: باید زیرساخت‌های لازم را نیز مهیا کنیم از این رو با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین تجهیزات لازم، تا آخر خرداد ماه امسال افزایش حق آبه البرز از محل سد طالقان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و برای تأمین آب مورد نیاز اشتهارد صرف خواهد شد.

عبداللهی گفت: از سوی دیگر نیز درصدد هستیم با رفع موانع پروژه تصفیه خانه ماهدشت، بخشی از آب مورد نیاز تولید و صنعت و کشاورزی ماهدشت و اشتهارد را فراهم کنیم.

وی افزود: نهضت ملی مسکن در اشتهارد با رویکرد تأمین خانه‌های کارگری برای نیروهای شاغل در شهرک‌های صنعتی این شهرستان اجرایی می‌شود و از صاحبان صنایع که در این امر قصد مشارکت داشته باشند با اعطای اراضی ارزان قیمت و یا اقساطی حمایت می‌شود.

استاندار البرز به ضرورت ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز و حمایت از توسعه گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: کشاورزان سنتی و مالکان اراضی کشاورزی باید به این امر ترغیب شوند چراکه صرفه‌جویی در مصرف آب، نهایت بهره وری اقتصادی و اشتغالزایی را همراه خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا با هدف حمایت از تولید بذر هیبریدی، تولیدکننده و کشاورزی که به دنبال توسعه فعالیت خود بود، مورد حمایت قرار گرفت و اکنون در فاز اول ۴۶ هکتار زمین واقع در شهرستان نظرآباد به وی تعلق گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219450

مهمترین اخبار ایران و جهان: