نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 22:44

مردم با چای ایرانی آشتی کردند/تولید ۶۶۰۰ تن چای خشک

رامسر- رئیس سازمان چای کشور میزان برگ سبز خریداری شده از کشاورزان گیلان و مازندران را ۳۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: مردم با چای ایرانی آشتی کرده اند.

حبیب الله جهانساز در حاشیه بازدید از کارخانه‌های چای رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فصل برداشت و چین بهاره از باغات چای شروع شد، افزود: امسال شورای قیمت گذاری قیمت برگ سبز چای را به موقع اعلام کرده است.

وی قیمت برگ سبز درجه یک را ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان ذکر کرد و گفت: قیمت برگ سبز درجه دوم نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده تاست.

جهانساز با بیان اینکه تمامی کارخانجات چای برای خرید محصولات چای اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: کار خرید برگ سبز چای از کشاورزان شروع شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، شمار کارخانه‌های طرف قرارداد را ۱۶۸ واحد بیان کرد و گفت: این کارخانه‌ها مشغول فرآوری چای هستند و بیش از شش هزار رو ۶۰۰ تن چای خشک تاکنون تولید شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح و بهزراعی و مکانیزه کردن باغات برای کاهش هزینه‌های تولید امری ضروری است، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا برگ سبز کیفی تولید شود.

وی با بیان اینکه مردم با چای ایرانی آشتی کرده‌اند، افزود: امیدواریم که بتوانیم این ذائقه را حفظ کنیم و در این راستا سازمان چای بیش از ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات برای بهزراعی باغات، توسعه مکانیزاسیون و بهسازی کارخانه‌ها ارائه داده است.

وی بهره گیری از دانش فنی را برای ارتقای تولید و ضروری دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195606

مهمترین اخبار ایران و جهان: