نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 09:26

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی دهه فجر در سیستان و بلوچستان

همزمان با ایان دهه فجر پروژه‌های عمرانی مختلف در سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری‌ رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به مناسبت دهه مبارک فجر پروژه‌هایی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دومین گلخانه هوشمند سیستان و بلوچستان 

مدیر جهاد کشاورزی کنارک از افتتاح دومین گلخانه هوشمند شهرستان که دومین گلخانه هوشمند استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه استان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خبر داد.

عیسی قاضی، اظهار داشت: این گلخانه هوشمند با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال در منطقه «گوردیم» شهرستان کنارک احداث شده است.

وی افزود: سیستم گلخانه هوشمند اساساً یک گلخانه معمولی است که به مجموعه‌ای از سنسورها و تجهیزات پیشرفته کنترل گلخانه مجهز شده تا فاکتورهای موثر در رشد گیاهان شامل گرما، رطوبت و نور را در یک سطح بهینه حفظ کند. هوشمندسازی گلخانه موجب می‌شود گیاهان سریعتر رشد کرده و امکان برداشت محصول بیشتر در زمان کوتاه‌تری فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک خاطرنشان کرد: در هر هکتار گلخانه هوشمند بین 250 تا 300 تن محصول با کیفیت صادراتی تولید می‌شود. دو واحد گلخانه هوشمند به مساحت چهار هکتار در شهرستان کنارک وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از هزار تن محصول در این گلخانه‌های مدرن تولید و به بازار عرضه شود.

بهره‌برداری از 9 پروژه توزیع برق در خاش

مدیر امور برق شهرستان خاش گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 9 پروژه توزیع برق در این شهرستان بهره‌برداری شد.

مهیار پودینه مقدم اظهار داشت: 10.5 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و 2 ‌دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم عملیاتی پروژه های بهره‌برداری شده در این شهرستان است. اعتبار پروژه های بهره برداری شده شهرستان، حدود 21 میلیارد تومان است.

وی گفت: این پروژه‌ها در قالب توسعه و اصلاح شبکه شهری و روستایی، بهینه سازی ولتاژ شبکه و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار انجام شده است.

راه‌اندازی 10 دستگاه پمپ خورشیدی در مناطق عشایری

رئیس اداره امور عشایری شهرستان خاش گفت: 10 دستگاه پمپ خورشیدی به پیشنهاد بخشداران تابعه، حمایت‌های فرماندار گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط عشایری فاقد برق این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

نعمت‌اله کردی افزود: برای اجرای طرح‌های خدمت رسانی و خرید لوله 10 میلیارد ریال هزینه شده است. هدف از خریداری، نصب و راه اندازی این پمپ‌های خورشیدی تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم بوده که هیچگونه دسترسی آسانی به آب ندارند.

وی گفت: سابق بر این مردم روستای «کلاگور» از توابع بخش «ایرندگان» خاش از فاصله 400 متری چاه آب آشامیدنی تا محیط روستا با مشقت فراوان آب مورد نیاز خود را تامین می‌کردند، اما در حال حاضر آب درب منازل شان رسیده و به فضل پروردگار متعال شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

افتتاح 2 فضای آموزشی در شهرستان دلگان

به مناسبت دهه فجر دو فضای آموزشی به همت خیران و با حضور مسئولان در روستاهای «کهنک لدی و حجت آباد» شهرستان دلگان در جنوب استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش دلگان گفت: مدرسه 6 کلاسه کهنک لدی با 234 مترمربع زیربنا با همت خیر نیک اندیش حاج گودرز اسدپور ساخته شده که با افتتاح آن دانش آموزان مقطع ابتدایی این روستا از فضای آموزشی مطلوب برخوردار شدند.

رضا سابکی افزود: همچنین گرامیداشت دهه فجر یک فضای آموزشی 2 کلاسه خیرساز در روستای حجت آباد افتتاح شد. این فضای آموزشی با 70 متر مربع زیر بنا، 100 متر دیوار، سرویس بهداشتی و محوطه سازی با همت خیرین نوعدوست کیهان هاشم نیا و شهلا شالچی مقدم با اعتبار 12 میلیارد ریال ساخته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1666606

مهمترین اخبار ایران و جهان: