نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 05:01

اوکراین: روسیه استفاده از پهپادها را به طور قابل توجهی افزایش داده است

یک مقام نظامی اوکراین روز دوشنبه با اشاره به افزایش استفاده از پهپادها توسط روسیه گفت، روس‌ها به طور مداوم تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان روسیه به طور قابل توجهی استفاده از پهپادها را در جنوب اوکراین افزایش داده‌اند.

وبگاه «پراودا» روز دوشنبه گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰ فروند پهپاد توسط روس‌ها استفاده شده است.

«ناتالیا هومنیوک» ازمقام‌های نظامی اوکراین گفت:«روسیه فعالیت خود را متوقف نمی‌کند. مناطق مجاور به ویژه تحت تاثیر بمباران منظم و استفاده از پهپادها قرار می‌گیرند. روسیه این مولفه را به شدت تقویت کرده است.»

پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر  است.

 چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند.

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می‌شود. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

هومنیوک گفت که روس‌ها از پهپادهایی با قابلیت پرتاب مهمات تکه تکه استفاده می‌کنند.

او خاطرنشان کرد که روس‌ها به طور مداوم تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند زیرا به دنبال راه‌هایی برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین هستند.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

بلوسوف گفت، روسیه  در این پروژه ملی ۶۹۶ میلیارد روبل معادل ۷.۶۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهورروسیه اخیرا گفت که پهپادها می‌توانند در تمام صنایع و نه فقط در ارتش مورد استفاده قرار گیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653950

مهمترین اخبار ایران و جهان: