نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 09:39

۱۳۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از انجام بالغ بر ۱۳۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته و رهاسازی ۶۰ خودرو گرفتار در برف خبر داد.

سیدشهرام کهریزی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به تداوم بارش برف در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در مجموع در این مدت ۱۳۴۵ کیلومتر برف‌روبی در محورهای استان صورت گرفت و هشت محور روستایی نیز بازگشایی شد که دسترسی به راه تعداد قابل توجهی روستا را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت شش مورد ریزش نیز در محورهای مختلف استان داشتیم که کار ریزش برداری در کوتاهترین زمان انجام شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از رهاسازی ۶۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف در مسیرهای مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد.

کهریزی تاکید کرد: عمده بارش برف را در مناطق اورامانات، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی داشتیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از پای کار بودن بالغ بر ۱۱۰ نیرو در این عملیات یاد کرد و افزود: بالغ بر ۷۰۰ تن شن و نمک نیز به جهت جلوگیری از یخ زدگی در سطح راه‌های کرمانشاه مصرف شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع مجدد برف و باران طی دو روز آینده، از آماده‌باش ۴۵۰ نیروی راهداری و ۴۶ راهدارخانه استان یاد کرد و ادامه داد: به میزان کافی دپو شن و نمک نیز انجام شده است.

کهریزی به افراد توصیه کرد طی بارش‌های آتی از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند و حتما تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه توجه به سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند قبل از هرگونه سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها باخبر شوند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652806

مهمترین اخبار ایران و جهان: