نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 15:34

امام جمعه ارومیه: هدف دشمنان کمرنگ برگزار شدن انتخابات مجلس و خبرگان است

امام جمعه ارومیه گفت: دشمن درصدد است انتخابات ایران، کمرنگ برگزار شود، لذا باید همگان در عرصه حضور فعال داشته و توطئه دشمنان مبنی بر عدم حضور در انتخابات را نقش بر آب کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام ‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایام‌الله و حوادث مهم از جمله دهه فجر را باید زنده نگه داشت و به نسل‌های بعدی نیز تبیین کرد.

وی افزود: نباید فراموش شود ایران پیش از انقلاب در چه شرایطی بود؛ ایران کشوری فاقد آزادی و استقلال و اسلامیت بود و بیگانگان بر ملت حاکم بودند. 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کنیم خداوند چگونه ایران را از دست طاغوت و حکومت شاهنشاهی نجات داد و امروز کشور در سایه شعارهای محوری انقلاب، به جایگاه و موفقیتهای بسیاری رسیده است. 

  وی با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، گفت: دشمن درصدد است انتخابات ایران، کمرنگ برگزار شود، لذا باید همگان در عرصه حضور فعال داشته و توطئه دشمنان مبنی بر عدم حضور در انتخابات را نقش بر آب کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان، با ابراز تاسف از حذف برخی رشته های دانشگاهی و اضافه شدن برچسب اسلامی اظهار کرد: می‌طلبد وزیر علوم به این مسئله توجه و ورود جدی کند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به توانمندی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در بومی سازی و پرتاب ماهواره ثریا به فضا ادامه داد: در سایه انقلاب اسلامی و درخشش جوانان کشور، ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در پرتاب ماهواره است و توانسته از نظر علمی به این موفقیت برسند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام ولادت امام علی (ع) و نامگذاری این روز بنام روز پدر اظهار کرد: والدین حقی بزرگ برگردن فرزندان دارند لذا احترام به والدین باید مورد توجه فرزندان قرار گیرد و در این امر مهم کوتاهی نکنند. مردان نیز با الگوگیری از امیرالمومنین، صفات مردانگی را در خود تقویت کند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649950

مهمترین اخبار ایران و جهان: