نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 10:25

کاهش ۱۵ درصدی سطح و تعداد حریق در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ×ـ منطقه ساری گفت: میزان حریق هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ سطح نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ منطقه ساری درباره وضعیت حریق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: میزان حریق هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ سطح نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.

وی گفت: دلیل این کاهش در کنار بهره‌گیری از تجربه سال‌های گذشته، توجه به اخطارها و اطلاعیه‌های هواشناسی بوده که در این مقطع زمانی در مناطقی که احتمال بروز حریق وجود داشت،  نیرو مستقر می‌کردیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: موضوع مهم دیگر کاهش سطح حریق نسبت به سال‌های قبل است به‌طوری‌که با حضور به موقع نیروها، حریق‌ها به کمتر از هزار متر رسیده است.

ذکریایی با اعلام اینکه مشکلات ما بیشتر در مناطق صعب‌العبور و مناطق جنگلی که جاده دسترسی تخریب شده‌ است، بوده، اظهار کرد: در این مناطق  آتش‌سوزی افزایش سطح پیدا می‌کند در غیر این‌ صورت با روند کاهشی حریق در سطح جنگل‌های استان مواجه هستیم..

وی تصریح کرد: باتوجه به فصل خزان و اینکه سطح جنگل پوشیده از لاش برگ‌ها و برگ‌های خشک است، ضرورت دارد تمامی گردشگران، روشنانشینان و دامداران از روشن کردن آتش در سطح جنگل خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ منطقه ساری اضافه کرد: گردشگران و مسافران حتما برای روشن کردن آتش در پارک‌های جنگلی از مکان‌هایی که مشخص شده استفاده کنند و پس از استفاده از آتش از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و درصورت دسترس نبودن آب، حتما از خاک استفاده کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636994

مهمترین اخبار ایران و جهان: