نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:34

۲۶۰۰ میلیارد ریال معوقات بانک های استان سمنان وصول شد

سمنان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان، گفت: در سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در دو ماهه اول سال جاری نیز ۱۷۵ میلیارد ریال معوقات بانک های استان وصول شده است.

علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۹۹.۲ درصد تمام اراضی ملی استان سمنان تثبیت و سند مالکیت آن نیز صادر شده است، ابراز کرد: هشت دهم درصد باقی مانده نیز بحث اجرای مقررات را دارد و برخی دیگر در مراجع قضائی در دست رسیدگی است

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان دارای سند شده است، بیان کرد: این سند دار شدن می‌تواند به تولید کشاورزی و زراعت بسیار کمک کند چرا که مالکیت اراضی را تثبیت می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل در زمینه حمایت از تولید نیز ورود کرده و در سراسر استان ۷۰۷ شرکت نیز دارای سند ثبتی شدند، ابراز کرد: بر اساس دستور قوه قضائیه کارگروهی در استان سمنان در حوزه ثبت شرکت‌ها و حمایت از تولید ایجاد شده که امور مرتبط با تولید را دنبال می‌کند.

یحیایی با بیان اینکه این کارگروه به شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی استان سمنان کمک می‌کند، گفت: در بودجه سال جاری معافیتی برای شرکت‌ها برای حق ثبت در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک حال این شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اجراییات نیز یکی از مسائلی که مورد پیگیری قرار گرفته، مطالبات معوق بانک‌ها است، تاکید کرد: در سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وصول معوقات در استان داشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان بیان کرد: در دو ماهه اول سال جاری هم ۱۷۵ میلیارد ریال وصول معوقات برای بانک‌های استان سمنان رقم خورده که این امر به تأمین منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308194

مهمترین اخبار ایران و جهان: